ابزار محاسبه سن جنین و مدت بارداری

در دوران بارداری، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ذهن مادران باردار را به خود مشغول می‌کند، مسئله‌ی سن جنین و پیگیری رشد و تکامل او است. ابزار محاسبه‌ سن جنین و سن بارداری که بر پایه‌ی آخرین دوره‌ی قاعدگی مادر طراحی شده، امکانی را فراهم آورده تا والدین بتوانند با دقت بیشتری این دوران شیرین و حساس را پیگیری کنند.

این ابزار با استفاده از اطلاعات ورودی و محاسبه‌ی دقیق سن جنین، پیشنهادات کاربردی و مفیدی را متناسب با هر هفته‌ی بارداری ارائه می‌دهد. جزئیات مرتبط با تغییرات فیزیولوژیک جنین، نکات تغذیه‌ای و توصیه‌های بهداشتی متناسب با هر مرحله از بارداری در دسترس قرار گرفته و بدین ترتیب، مادران می‌توانند با آگاهی بیشتری به مراقبت از خود و جنین در حال رشد خود بپردازند. همچنین، با وارد شدن به لینک مربوط به هر هفته، اطلاعات جامع‌تر و دقیق‌تری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که این امکان را به آنها می‌دهد تا با تصویری کامل از وضعیت جنین و خود در هر مرحله، همراهی بهتری با فرآیند بارداری داشته باشند.

تاریخ حدودی آخرین قاعدگی:
تبریک می‌گوییم. مدت بارداری و سن فرزند شما
...
ماه
و
...
روز
و شما در هفته
...
ام بارداری هستید. جهت مشاهده نکات و مسایل مهم این هفته بارداری روی دکمه‌های قرمز کلیک کنید:

مطالعه نکات مهم و دانستنی‌های این هفته بارداری:

راهنمای بارداری سالم و بی خطر به صورت هفته به هفته و با در نظر گرفتن نیازهای مادر و جنین در این مطلب گرداوری شده است.

سوالات متداول درباره محاسبه سن جنین

چرا محاسبه سن بارداری اهمیت دارد؟

محاسبه سن جنین و مدت بارداری و تخمین وضعیت جنین و مادر می تواند به مراقبت‌های دوران بارداری کمک کند. متخصصان از این اطلاعات برای ارزیابی رشد جنین، تعیین تاریخ تقریبی تولید نوزاد، برنامه‌ریزی و ارزیابی آزمایش‌ها، غربالگری‌های دوران بارداری، و درمان شرایطی که منجر به زایمان زودرس و دیررس می‌شوند استفاده می‌کنند.

سن بارداری چگونه محاسبه می شود؟

پزشکان از تاریخ آخرین دوره قاعدگی مادر و سونوگرافی‌های سه ماهه اول برای تعیین سن بارداری استفاده می‌کنند. در بارداری‌هایی که از طریق فناوری‌های کمک باروری مانند IVF انجام می‌شود، سن جنین و تاریخ لقاح برای محاسبه سن بارداری استفاده می‌شود

تفاوت بین سن بارداری و هفته‌های بارداری چیست؟

سن بارداری از زمان آخرین دوره قاعدگی فرد باردار شروع می‌شود و تا زمان حال ادامه دارد (و در نتیجه، دو هفته قبل از لقاح را نیز شامل می‌شود). این مدت زمان نشان دهنده پیشرفت بارداری است. سن بارداری عددی است که اکثر افراد هنگام بیان هفته‌های بارداری خود از آن استفاده می‌کنند.۴ از طرف دیگر، سن جنینی از زمان لقاح شروع می‌شود و تنها سن رو به رشد جنین را توصیف می‌کند.

دقیق ترین روش برای اندازه گیری سن جنین چیست؟

سونوگرافی‌ در اوایل دوران بارداری دقیق‌ترین روش برای تعیین سن بارداری است، به ویژه برای افرادی که دوره‌های قاعدگی نامنظمی دارند.

نقطه
Logo