بهترین کامپیوترهای Gaming در سال ۲۰۲۴

خب دوستان گیمر، وقتشه در مورد فناوری صحبت کنیم. اگر شما هم مثل من باشید، به عشق بازی‌های کامپیوتری پرتپش و هیجان‌انگیز زندگی می‌کنید؛ زمان و مکانی که در وسط گود قرار دارید، سرعت عکس‌العمل و آدرنالین خونتان در اوج بوده و در رقابت‌ها یکه‌تازی می‌کنید! خوب آماده باشید، چرا که جدیدترین پیشرفت‌ها در سخت‌افزار کامپیوتری قرار است تجربه بازی شما را به سطحی کاملاً جدید ببرد. داریم در مورد پردازنده‌های نسل بعدی، کارت‌های گرافیک بسیار سریع و راه‌حل‌های ذخیره‌سازی که بازی‌های شما را در یک چشم به هم زدن بارگذاری می‌کنند صحبت می‌کنیم. در خط مقدم این انقلاب، سیستم‌های شخصی اسپورت الکترونیک (PES) قرار دارند. تجهیزاتی خاص که برای گیمرهای حرفه‌ای طراحی شده‌اند. این دستگاه‌های پیشرفته به اندازه‌ای قدرت دارند که حتی بازی‌های سنگین و پرگرافیک را به راحتی اجرا کنند.

پس کمربندها را محکم ببندید، چون قصد داریم بررسی کنیم که چگونه این اجزای کامپیوتری جدید و PESهای تخصصی، دنیای بازی‌ها را دگرگون می‌کنند. چه شما یک PESباز حرفه‌ای باشید یا فقط به دنبال ارتقا دادن کامپیوتر برای بازی‌های تفریحی خود، نباید این مطلب را از دست دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ما بهترین کامپیوترهای Gaming از برندهایی نظیر Alienware، Lenovo و … را آزمایش کردیم که به شما امکان تنظیم دستگاه بر اساس سلیقه شخصی را می‌دهند و از قطعات پیشرفته‌ای مانند پردازنده‌های گرافیکی Nvidia RTX سری ۴۰ و پردازنده‌های مجهز به هوش مصنوعی بهره می‌برند. در حالی که مونتاژ یک کامپیوتر شخصی یکی از روش‌های دسترسی به اجزاء پیشرفته مانند کارت‌های گرافیک است، انتخاب یک سیستم پیش‌ساخته از برندهایی مانند HP، MSI یا Alienware راهی عالی برای داشتن کامپیوتر Gaming است و تضمین می‌کند که به قطعات پیشرفته و محبوبی مانند کارت‌های گرافیکی RTX سری ۳۰ و ۴۰ دست پیدا کنید.

در حالی که Intel پیش‌تر به عنوان بهترین پردازنده برای کامپیوترهای Gaming و اداری شناخته می‌شد، با ورود پردازنده‌های جدید Ryzen 7000 و پردازنده‌های گرافیکی AMD، دیگر شرکت‌ها نیز نشان دادند که قابلیت‌های خوبی و به روزی در این زمینه دارند. با این حال، باید توجه داشت که قطعات AMD کمی گرم‌تر از معادل‌های Intel کار می‌کنند، پس اطمینان حاصل کنید که خنک‌کننده‌ های کافی مانند فن‌های اضافی کیس یا حتی یک سیستم خنک‌کننده مایع داشته باشید.

در حال حاضر بهترین کامپیوتر Gaming کدام است؟

من یک گیمر حرفه‌ای هستم و با بسیاری از بهترین کامپیوترهای Gaming موجود، از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه گرفته تا گزینه‌های لوکس با قیمت‌های مناسب، به طور مستقیم کار کرده‌ام. انتخاب من برای بهترین کامپیوتر Gaming به طور کلی، Alienware Aurora R16 است به خاطر پردازنده Intel Core نسل ۱۴، گزینه‌های پیکربندی متنوعی که دارد و امکان انتخاب بین خنک‌کننده مایع یا هوا. اما کامپیوترهای Gaming از سایر برندهای بزرگ Gaming مانند MSI، HP و … نیز ارزش بررسی دارند!

بهترین کامپیوترهای Gaming

۱

Alienware Aurora R16

بهترین کامپیوتر گیمینگ به طور کلی
Alienware Aurora R16 -

مشخصات Alienware Aurora R16 :

پردازنده : تا نسل ۱۴ Intel Core i9

RAM: تا ۶۴ GB

حافظه: تا ۸TB SSD

کارت گرافیک : تا Nvidia GeForce RTX 4090، AMD Radeon RX 7900 XTX

منبع تغذیه: تا ۱۰۰۰W پلاتینیوم

نوع برج: Mid-Tower

Alienware Aurora R16، جدیدترین کامپیوتر Gaming ارائه شده توسط Dell، با پردازنده‌ای تا نسل چهاردهم Intel Core i9، حافظه‌ای تا ۶۴GB RAM، فضای ذخیره‌سازی تا ۸TB و انتخاب کارت گرافیک Nvidia یا AMD، مجهز شده است. همچنین این دستگاه دارای اتصالات DisplayPort و HDMI برای تا چهار نمایشگر است، که امکان راه‌اندازی یک ایستگاه نبرد نهایی یا تجهیزات Stream را به شما می‌دهد.

من فرصتی پیدا کردم تا به صورت عملی با Aurora R16 که مجهز به GPU RTX 4090 و Intel Core i9 بود، کار کنم و در طول آزمایش‌هایم، از روان بودن و سرعت بالای عملکرد آن تحت تأثیر قرار گرفتم، همچنین از آرامش فوق‌العاده فن‌های خنک‌کننده شگفت‌زده شدم! حتی هنگام بازی در بازی‌هایی با گرافیک بالا مانند Spider-Man: Miles Morales یا Like a Dragon: Ishin، فن‌های خنک‌کننده هیچ‌ گاه مزاحم نبودند. مشتریانی که Aurora R16 را خریداری کرده‌اند، از بی صدا بودن فن‌های آن و تنوع گزینه‌های پیکربندی لذت می‌برند. این دستگاه همچنین دارای تعداد زیادی پورت USB/USB-C بوده و از بلوتوث برای راه‌اندازی هر نوع وسیله جانبی که نیاز دارید، از هدست‌ها و کیبوردها گرفته تا موس‌ها و تبلت‌های طراحی استفاده می‌کند.

مزایا:
  • قابلیت شخصی‌سازی بالا
  • انتخاب کارت گرافیک Nvidia یا AMD
  • فن‌های کیس بسیار آرام
  • طراحی جدید که نسبت به قبل در فضاهای مشترک/چندمنظوره بهتر جا می‌گیرد
معایب:
  • در پیکربندی‌های بالاتر گران است
  • فاقد گزینه‌های پیکربندی با پردازنده AMD می‌باشد
۲

Lenovo Legion Tower 5i

بهترین کامپیوتر بازی با پردازنده اینتل
Lenovo Legion Tower 5i -

مشخصات فنی لژیون تاور ۵i نسل ۸:

پردازنده: تا Intel Core i7-13700F

کارت گرافیکی: تا Nvidia GeForce RTX 4070

RAM: تا ۱۶ GB

منبع تغذیه: ۵۰۰W

حافظه: ۱TB SSD

سیستم خنک‌کننده: هوایی

پس از آزمایش Lenovo Legion Tower 5i Gen 8، تصمیم گرفتم کامپیوتر شخصی خود که بر پایه AMD ساخته شده بود را کنار گذاشته، و این محصول را خریداری کنم! این دستگاه با پردازنده Intel Core i7-13700F و کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4070 ساخته شده است، که آن را به یکی از قدرتمندترین کامپیوترهای بازی در بازار تبدیل می‌کند. ترکیب پردازنده Intel Core نسل ۱۳ و GPU سری RTX 40 به من این امکان را داد که نه تنها بتوانم کارهای نوشتاری، ویرایش عکس‌ و تحقیق برای کار را همزمان انجام دهم، بلکه قادر بودم برخی از بازی‌هایی که نیاز زیادی به پهنای باند پردازنده و گرافیک دارند را نیز بازی کنم.
Legion Tower 5i Gen 8 می‌تواند بازی ARMA III را تقریباً بی‌نقص اجرا کند. پنل شیشه‌ای کناری برج، نمای زیبایی از نورپردازی RGB به شما می‌دهد که می‌توانید آن را از طریق برنامه دسکتاپ Lenovo Vantage شخصی‌سازی کنید. این برج همچنین دارای تعداد زیادی درگاه USB به علاوه ورودی‌های HDMI و DisplayPort برای اتصال تا چهار نمایشگر است، اگرچه فقط یک درگاه USB-C دارد. مشتریانی که برج لژیون لنوو ۵i را خریده‌اند، می‌گویند که این کامپیوتر قطعات عالی را با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد.

مزایا:
  • اجزاء با کیفیت بالا
  • قابلیت سفارشی‌سازی نورپردازی موردی برای هر فن
  • پشتیبانی از تا ۴ نمایشگر
  • برج اندازه متوسط مناسب برای اکثر فضاها
معایب:
  • تنها یک پورت USB-C
  • پنل شیشه‌ای کیس نیاز به تمیزکاری مکرر دارد
۳

HP Victus 15L

بهترین کامپیوتر گیمینگ اقتصادی
HP Victus 15L 1 -

مشخصات HP Victus 15L:

پردازنده : تا نسل ۱۳ Intel Core i7 یا سری AMD Ryzen 7000

کارت گرافیکی: تا Nvidia GeForce RTX 3060 یا AMD Radeon RX 6600XT

RAM: تا ۱۶GB

منبع تغذیه: ۵۰۰W 80 Plus Bronze

حافظه: تا ۵۱۲GB SSDD/تا ۱TB HDD

سیستم خنک‌کننده: هوایی


چه برای افراد بزرگسالی که برای اولین بار می‌خواهد وارد دنیای بازی‌های کامپیوتری شود، چه برای یک کودک یا نوجوان ، HP Victus 15L یک کامپیوتر بازی با قیمت مقرون‌ به‌ صرفه و عالی است. شما می‌توانید بین پیکربندی‌های Intel یا AMD انتخاب کنید و همچنین می‌توانید مدل‌های پایه را مطابق با نیازها و محدودیت‌های بودجه‌ی خود تنظیم کنید. قیمت‌های پایه از کمتر از ۱۰۰۰ دلار شروع می‌شود، بنابراین حتی برای بودجه‌های محدودتر نیز می‌توان گزینه‌های خوبی پیدا کرد.

شما می‌توانید سیستم‌هایی با حداکثر ۱۶ GB رم ایجاد کنید، که حافظه‌ی کافی برای بیشتر عناوین سه‌گانه‌ A و بازی‌های مستقل در کتابخانه یا لیست آرزوهای شما است! شما همچنین می‌توانید بین کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 یا AMD Radeon RX 6600XT انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید حداکثر ۵۱۲GB SSD برای درایو بوت خود به منظور دسترسی سریع‌تر به فایل‌ها و زمان بارگذاری سریع‌تر و یک درایو ذخیره‌سازی HDD ۱TB برای فضایی که نیاز دارید برای دانلود بازی‌های با حجم زیاد اضافه کنید. مشتریانی که Victus 15L را خریداری کرده‌اند، می‌گویند که این محصول انتخابی عالی برای گیمرهایی است که بودجه زیادی ندارند و همچنین برای کسانی که به دنبال یک دسکتاپ ارزان‌تر هستند که بتوان از آن هم برای کار و هم برای بازی استفاده کرد.

مزایا:
  • زیر ۱۰۰۰ دلار
  • ساخته شده با AMD و Intel
  • GPU‌های سری RTX 30 و Radeon RX 6000
  • دو درایور ذخیره‌سازی
معایب:
  • منبع تغذیه با رتبه‌بندی برنزی
  • بدون گزینه‌های خنک‌کننده مایع
۴

HP Omen 25L

بهترین کامپیوتر گیمینگ AMD
HP Omen 25L -

مشخصات فنی HP Omen 25L:

پردازنده: AMD Ryzen 5 5600G

کارت گرافیک: تا Nvidia GeForce RTX 3050

حافظه رم: ۸GB

منبع تغذیه: ۶۰۰ W

حافظه: تا ۱ TB SSD

سیستم خنک‌کننده: هوایی

چه شما طرفدار دو آتشه AMD و چه به دنبال جایگزینی برای سیستم‌های Gaming گران‌قیمت مبتنی بر Intel باشید، HP Omen 25L بهترین سیستم Gaming مبتنی بر AMD است که می‌توانید خریداری کنید. این دستگاه با پردازنده AMD Ryzen 5 5600G و ۸ گیگابایت رم و یک SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت ساخته شده است و شما می‌توانید آن را تا کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070 ارتقاء دهید.

SSD با ظرفیت ۱ ترابایت به کتابخانه بازی‌های فعلی شما و هر بازی جدیدی که خریداری کنید، فضای کافی می‌دهد. HP Omen 25L از اتصال Wi-Fi 6 برای سرعت‌های اینترنت بی‌سیم سریع‌تر پشتیبانی می‌کند و همچنین با بلوتوث ۵.۲ برای اتصالات قابل اعتمادتر به دستگاه‌های جانبی بی‌سیم مثل هدست‌ها و ماوس‌ها مجهز است. این مدل طراحی محکم‌تر و کوچک‌تری نسبت به سایر مدل‌های Omen دارد، که آن را برای فضاهای کوچکتر گیمینگ و میزها ایده‌آل می‌سازد. مشتریانی که Omen 25L را خریداری کرده‌اند تأیید می‌کنند که این مدل تعادل خوبی بین قیمت و عملکرد دارد و توانسته‌ در بازی‌هایی مانند Cyberpunk 2077 نرخ فریم ۶۰fps را به طور مداوم کسب کند.

مزایا:
  • پشتیبانی از Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2
  • طراحی قابل تنظیم
  • شاسی کوچک
  • تا ۱TB SSD
  • منبع تغذیه: ۶۰۰W
  • حافظه ذخیره‌سازی: تا ۱TB SSD
  • سیستم خنک‌کننده: هوایی
معایب:
  • فرم MicroATX ممکن است تعویض قطعات را دشوار کند
  • ورودی‌های USB محدود دارد
۵

Corsair Vengeance i7400

بهترین کامپیوتر گیمینگ برای تولیدکنندگان محتوا
Corsair Vengeance i7400 -

مشخصات فنی Corsair Vengeance i7400:

پردازنده : Intel Core i7-13700K

کارت گرافیکی : Nvidia GeForce RTX 4080

رم : ۳۲GB

منبع تغذیه: ۸۵۰W

حافظه: ۲TB SSD

سیستم خنک‌کننده: مایع

اگر شما یک استریمر حرفه‌ای در Twitch یا تولیدکننده محتوای Gaming هستید، Corsair Vengeance i7400 گزینه‌ای عالی برای ارتقاء ریگ Gaming شما است. این سیستم با پردازنده Intel Core i7 نسل ۱۳، ۳۲GB رم، ۲TB SSD و کارت گرافیک GeForce RTX 4080 ساخته شده است. این اسمبلی، قدرت کافی برای رندر کردن فایل‌های ویدئویی، ویرایش تصاویر بندانگشتی و چندوظیفه‌ای با برنامه‌های استریم و Gaming را به شما می‌دهد. همچنین، فضای ذخیره‌سازی کافی برای فایل‌های خام و ویرایش‌شده به همراه کتابخانه بازی‌های شما را فراهم می‌کند.

کامپیوتر Corsair Vengeance i7400 دارای سیستم خنک‌کننده مایع است تا به خنک کردن بهتر حرارت تولید شده کمک کرده و اطمینان حاصل کند که قطعات در دمای بهینه کار می‌کنند، خصوصاً اگر به (overclock) اورکلاک کردن CPU خود علاقه‌مند باشید. طراحی با اندازه متوسط این دستگاه باعث می‌شود که فضای کمتری را اشغال کند، که این امر آن را برای میزها و فضاهای کوچکتر بازی مناسب می‌سازد. مشتریانی که کامپیوتر Corsair Vengeance i7400 را خریداری کرده‌اند، از عملکردی که از قطعات پیشرفته‌ و به‌روز به دست می‌آورند و همچنین از طراحی زیبا و مجهز به نور RGB این کیس برجی، اظهار رضایت کرده‌اند.

مزایا:
  • کارت گرافیک RTX 4080
  • پردازنده نسل ۱۳ Intel Core i7
  • خنک‌کنندگی مایع
معایب:
  • بسیار گران
  • سنگین (۳۱ پوند)

بهترین کامپیوتر برای بازی

انتخاب من برای بهترین کامپیوتر گیمینگ، Alienware Aurora R16 است. این کامپیوتر امکانات پیکربندی فراوانی دارد که به شما اجازه می‌دهد تا سیستم خود را دقیقاً مطابق با نیازها و بودجه‌تان شخصی‌سازی کنید. شما می‌توانید تا پردازنده Intel Core i9 نسل چهاردهم، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4080 یا AMD Radeon RX 7900 XTX، و ۶۴ گیگابایت رم و تا ۸ ترابایت حافظه انتخاب کنید. همچنین، امکان ارتقا به سیستم خنک‌کننده مایع برای عملکرد بهتر CPU نیز وجود دارد.

قیمت شروع برای بهترین کامپیوتر Gaming ، مشخصات CPU/GPU، RAM/Storage به شرح زیر است:

Best gaming PCStarting PriceCPU/GPURAM/Storage
Alienware Aurora R16$1410Up to 14th gen Intel Core i9/Up to Nvidia GeForce RTX 4080 or AMD Radeon RX 7900 XTXUp to 64GB, Up to 8TB SSD
HP Victus 15L$999Up to 13th gen Intel Core i7/AMD Ryzen 7000 series, Nvidia GeForce RTX 3060 or up to Radeon RX 6600XTUp to 16GB, 512GB SSD/1TB HDD
HP Omen 25L $530AMD Ryzen 5 5600G, Up to Nvidia GeForce RTX 30508GB, Up to 1TB SSD
Lenovo Legion Tower 5i Gen 8$899Intel Core i7-13700F, Nvidia GeForce RTX 407016GB, 1TB SSD
Corsair Vengeance i7400$2500Intel Core i7-13700K, Nvidia GeForce RTX 408032GB, 2TB SSD
*کمترین قیمت در زمان نگارش است. لطفا توجه داشته باشید که قیمت‌ها با توجه به فروشنده و تبلیغات موجود ممکن است متفاوت باشد.

کدام کامپیوتر Gaming برای شما مناسب است؟

پاسخ طنزآمیز این است که بودجه‌تان چقدر است؟ اما شوخی به کنار، به جز قیمت، من می‌گویم که RAM، حافظه ذخیره‌سازی و پیکربندی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند. شما باید یک کامپیوتر آماده با حداقل ۸ گیگابایت RAM و یک درایو ذخیره‌سازی (چه حالت جامد یا یک درایو دیسک سخت سنتی) با حداقل ۲۵۶ گیگابایت فضا انتخاب کنید. مدل کارت گرافیک در سیستم شما به اندازه RAM اهمیت ندارد، چرا که حافظه سیستم واقعاً برای رندر کردن داده‌های بازی استفاده می‌شود.

اگر به دنبال یک کامپیوتر بازی خوب با قیمت مناسب هستید، یک سیستم با حداقل ۱۶ گیگابایت RAM، یک درایو ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی و یک CPU و GPU که از دو نسل فناوری اخیر باشند، قدرت و فضای ذخیره‌سازی لازم برای اجرای بیشتر بازی‌ها را خواهد داشت.

این کامپیوتر Gaming را انتخاب کنید…اگر نیاز دارید…
Alienware Aurora R16 یک کامپیوتر Gaming جامع با پردازنده قدرتمند و GPU. این کامپیوتر مجهز به پردازنده Intel Core نسل چهاردهم و GPU Nvidia است، که آن را گزینه‌ای مستحکم برای بازی‌ها و کارهای خلاقانه می‌سازد.
HP Victus 15L یک کامپیوتر Gaming مقرون‌به‌صرفه. این مدل با پیکربندی‌های Intel و AMD در دسترس است و با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد، که آن را برای بازیکنان مبتدی و کسانی که می‌خواهند در خرید سیستم Gaming بعدی خود صرفه‌جویی کنند، ایده‌آل می‌سازد.
HP Omen 25L یک سیستم گیمینگ مبتنی بر AMD. این دستگاه با پردازنده AMD Ryzen 5 5600G ساخته شده است که قدرت و عملکرد لازم برای بازی‌های مستقل و بازی‌های سه‌گانه-A را به شما می‌دهد.
Lenovo Legion Tower 5i یک سیستم Gaming مبتنی بر Intel. از پردازنده Intel Core i7 نسل سیزدهم برای بهبود کارایی و چندوظیفگی استفاده می‌کند.کورسیر ونجنس i7400: یک سیستم گیمینگ برای خالقان محتوا. این سیستم مجهز به کارت گرافیک RTX 4080، ۳۲ گیگابایت رم و یک SSD با ظرفیت ۲ ترابایت است تا قدرت و کارایی لازم برای بازی، استریم و ویرایش ویدئو را فراهم آورد.
Corsair Vengeance i7400سیستم گیمینگ مخصوص تولیدکنندگان محتوا. این سیستم دارای کارت گرافیک RTX 4080، ۳۲ گیگابایت رم و یک حافظه SSD با ظرفیت ۲ ترابایت است تا قدرت و عملکرد لازم برای بازی، پخش زنده و ویرایش ویدیو را فراهم آورد.

نکاتی که هنگام خرید یک کامپیوتر Gaming باید در نظر گرفت

هنگام خرید یک کامپیوتر Gaming آماده و جدید، چندین عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

CPU: خواه طرفدار اینتل باشید یا AMD، باید به دنبال کامپیوتر Gaming باشید که پردازنده‌ای داشته باشد که طی ۵ سال گذشته عرضه شده باشد. این موضوع مهمی است، چرا که این اطمینان را به شما می‌دهد که کامپیوترتان، قدرت کافی برای اجرای بازی‌های جدید را دارد. با انتخاب یک CPU کمی قدیمی‌تر، می‌توانید کمی در هزینه‌های ساخت صرفه‌جویی کنید.

کارت گرافیک: لزومی ندارد که حتماً از جدیدترین کارت‌های RTX 40 برای بهره‌برداری حداکثری از کامپیوتر بازی خود استفاده کنید. در مورد GPU‌ها، میزان VRAM که کارت گرافیک فراهم می‌کند و نسخه‌های DirectX که پشتیبانی می‌کند، از نسل خاص چیپ‌ست مهم‌تر است. ممکن است یک کارت RTX 4070 با ۸GB خریداری کنید، اما اگر بازی‌هایتان این VRAM را به حداکثر می‌رسانند، عملکرد کمتری نسبت به کارت قدیمی‌تر با ۱۲GB VRAM خواهید داشت.

منبع تغذیه: این مورد بیشتر برای علاقه‌مندان به DIY مهم است، اما اگر نیاز به تعویض یا ارتقا منبع تغذیه خود داشتید، باید اطمینان حاصل کنید که توان کافی برای اجرای ایمن تمامی قطعاتتان را دارد. من دوست دارم حدود ۲۰ درصد بیشتر از آنچه فکر می‌کنم نیاز دارم، اضافه کنم تا در صورت نیاز به توان اضافی GPU یا CPU به هر دلیلی، حاشیه امنیتی داشته باشم.

نوع برجک: کامپیوترهای Gaming در سه نوع مختلف عرضه می‌شوند: برجک‌های کامل، اندازه متوسط و miniATX. در حالی که برجک‌های کامل و اندازه متوسط می‌توانند از اجزای مشابهی پشتیبانی کنند، محفظه‌های miniATX نیازمند کارت‌های گرافیک و مادربردهای طراحی‌شده خاصی هستند تا در ابعاد فوق‌العاده کوچک‌شان جای گیرند. پس اگر قصد دارید در آینده اجزای جدیدی به برجک خود اضافه کنید این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید.

نکاتی که هنگام خرید یک کامپیوتر Gaming باید در نظر گرفت

سیستم خنک‌کننده: همه کامپیوترهای Gaming به یک اندازه ساخته نشده‌اند و اجزای درجه‌ یک، بیشتر از نمونه‌های ارزان‌تر انرژی مصرف می‌کنند. این بدان معناست که آنها به خنک‌کنندگی مؤثرتری نسبت به آنچه که فن‌های استاندارد و جانبی می‌توانند فراهم کنند، نیاز دارند. اگر قصد خرید یک کامپیوتر Gaming پیشرفته را دارید، باید به دنبال مدلی باشید که یا از پیش مجهز به سیستم خنک‌کننده مایع است یا فضای کافی برای اضافه کردن چنین سیستمی دارد. یک CPU خنک‌شده با مایع برای اورکلاک کردن و کارکردن در ظرفیت‌های بالاتر به مدت طولانی‌ ایمن‌تر است، که این گزینه برای تولیدکنندگان محتوا که نیاز به اجرای همزمان برنامه‌های سنگین CPU دارند، عالی است.

اتصال: مهم است که کامپیوتر جدید بازی شما قابلیت اتصال به تمام دستگاه‌های جانبی مورد استفاده را داشته باشد. چه از طریق بلوتوث، USB 3.0 یا USB-C، هر یک از کامپیوترهای بازی که در این لیست آورده شده‌اند، از نظر سازگاری با انواع اتصالات مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

فناوری دو منظوره: همه افراد وقت، فضا یا پول کافی برای نگهداری دو کامپیوتر جداگانه برای کار و بازی ندارند. هر کامپیوتر بازی که من بررسی و تحقیق می‌کنم، تضمین شده است که قادر به انجام همه کارها از جمله کار با صفحات گسترده و تماس‌های ویدیویی زوم تا آخرین انتشارات بازی‌های سه‌گانه‌ای باشد.

سوالات متداول

آیا خرید یک کامپیوتر بازی ارزان قیمت انتخاب خوبی است؟

بله، شما مطمئناً می‌توانید یک کامپیوتر Gaming با بودجه مقرون به صرفه و کمتر از ۱۰۰۰ دلار پیدا کنید که فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازش لازم برای تقریباً هر بازی را داشته باشد. همچنین می‌توانید با انتخاب یک GPU قدیمی‌تر در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. در حالی که اینها جدیدترین و درخشان‌ترین فناوری‌ها نیستند، کامپیوترهای بازی با بودجه کم همچنان انرژی کافی برای اجرای بسیاری از عناوین سه‌گانه‌ در تنظیمات مناسب را دارند. شما همچنین می‌توانید با انتخاب یک پیکربندی با حافظه RAM و فضای ذخیره‌سازی کمتر، صرفه‌جویی کنید، زیرا اغلب می‌توانید بعداً آن‌ها را تعویض کنید؛ این امکان به شما اجازه می‌دهد تا از فروش قطعاتی که با بودجه کلی شما همخوانی دارند، بهره‌مند شوید. فقط مطمئن شوید که لپ‌تاپ Gaming شما دارای حافظه RAM نیست که قابل جابجایی یا تعویض نباشد.

چقدر RAM برای بازی کردن نیاز دارم؟

۸ تا ۱۶ گیگابایت RAM برای تجربه‌ای روان در بازی کافی است. شما همچنین می‌توانید پیکربندی‌هایی با بیش از ۱۲۸ گیگابایت RAM پیدا کنید و در حالی که این مقدار حافظه سیستم قطعاً به شما امکان مدیریت بازی‌های فنی و گرافیکی بسیار پیچیده را می‌دهد، این میزان از RAM بیشتر برای انیماتورها و خالقان محتوای حرفه‌ای مناسب است.

آیا ساختن یک PC گیمینگ خودم ارزان‌تر است؟

بله، این امکان وجود دارد. کامپیوترهای مخصوص بازی از آن دسته وسایلی هستند که می‌توانید هزینه‌ی کم یا زیادی برای آنها صرف کنید. کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های از پیش ساخته‌شده برای بازی عالی هستند برای کسانی که وقت یا تمایل به ساختن کامپیوتر Gaming ندارند. همچنین، آنها سریع‌تر هستند چرا که نیازی نیست منتظر ارسال قطعات جداگانه باشید (و امیدوار باشید که در حین حمل آسیب نبینند)!

آیا خنک‌سازی مایع برای کامپیوتر Gaming ارزش دارد؟

خنک‌سازی مایع کامپیوتر ممکن است بیش از حد نیاز باشد مگر اینکه قطعات پرمصرف و پیشرفته‌ای مانند کارت گرافیک جدید RTX 4090 داشته باشید. با این حال، سیستم خنک‌سازی مایع در جذب گرمای زائدT نسبت به سیستم‌های خنک‌کننده‌ی سنتی با فن هوا به‌طور مؤثرتری عمل می‌کند. با ظهور سیستم‌های خنک‌کننده‌ی همه‌کاره، سازندگان تازه‌کار نیز می‌توانند بدون نگرانی از نشت، سیستم‌های بازی خود را با خنک‌کننده‌ی مایع مجهز کنند؛ اما این سیستم‌های AIO بیشتر بر روی خنک‌سازی قطعات خاصی مانند CPU‌ها یا کارت‌های گرافیک تمرکز دارند. اگر قصد دارید تمام سیستم خود را به خنک‌کننده مایع تجهیز کنید، به یک سیستم خنک‌کننده سفارشی شامل رادیاتور، لوله‌کشی فراوان، پمپ‌های خنک‌کننده و یک فن خروجی نیاز خواهید داشت. حرفه‌ای‌های دی‌وای‌آی (DIY) می‌توانند سیستم‌های خنک‌کننده مایع پیچیده‌ای را برپا کرده و با استفاده از مایع خنک‌کننده رنگی، چراغ‌های RGB و لوله‌کشی مسی، سبک شخصی خود را به نمایش بگذارند.

رتبه‌بندی منابع تغذیه چه معنایی دارد؟

رتبه‌بندی‌های منبع تغذیه به شش دسته تقسیم می‌شوند: سفید، برنز، نقره‌ای، طلایی، پلاتین و تیتانیوم. رتبه سفید به این معناست که PSU دارای کمترین کارایی توان است، در حالی که رتبه تیتانیوم بالاترین کارایی توان را نشان می‌دهد. هرچند وسوسه‌انگیز است که برای یک PSU با رتبه سفید بروید، اما در طولانی مدت ممکن است هزینه بیشتری را پرداخت کنید، چرا که احتمال خرابی در آن بیشتر است و ممکن است نیاز به تعویض مکرر داشته باشد.
انتخاب PSU مناسب به آن معنا نیست که شما مجبورید برای دریافت رتبه‌بندی تیتانیومی بسیار گران قیمت هزینه کنید. رتبه‌بندی طلایی ۸۰-plus برای اکثر کامپیوترهای بازی به لحاظ کارایی انرژی خوب و مناسب است، اما اگر شما یک تولیدکننده محتوا هستید، بهتر است استفاده از یک منبع تغذیه با رتبه‌بندی پلاتینیوم یا تیتانیومی را مد نظر قرار دهید تا از قطعات پیشرفته سیستم خود مانند کارت‌های گرافیک و پردازنده‌ها در برابر نوسانات برق محافظت کنید.

نظر شما چیست؟

شما چی فکر می‌کنید؟

نقطه
Logo