راهنمای بارگذاری فایل‌ در ChatGPT

ChatGPT می‌تواند خلاصه‌هایی از موضوعات پیچیده ارائه دهد، در خلق ایده‌های کتاب با شما هم‌فکری کند و حتی کدنویسی به زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف را انجام دهد. اما یکی از کارهایی که چت‌بات هوش مصنوعی، توسعه داده شده توسط OpenAI، برای مدت طولانی نمی‌توانست انجام دهد، دسترسی به فایل‌های بارگذاری شده و خواندن آن‌ها بود.

اگر می‌خواستید که ChatGPT اطلاعاتی را از فایلی مانند یک PDF یا یک صفحه Excel تجزیه و تحلیل کند، شانسی نداشتید. مجبور بودید که اطلاعات موجود در سند را به طور دستی وارد نخ گفتگو(Chat Thread) کنید. پس از آن می‌توانستید دستور خود را وارد کنید. اما این مشکل دیگر وجود ندارد!

با ChatGPT-۴، جدیدترین نسخه از ChatGPT، اکنون می‌توانید هر فایلی را از دستگاه خود به درون چت‌بات بارگذاری کنید. برای درک اینکه چه کسانی می‌توانند فایل‌ها را بارگذاری کنند، چرا ممکن است این کار لازم شود و چگونگی بارگذاری فایل‌ها، ادامه مطلب را بخوانید.

لیست چت‌بات‌های هوش مصنوعی، همانند سایر ابزارهای تولیدی AI، گسترده و در حال رشد است، شامل Google Gemini، Microsoft CoPilot، Claude.ai، Perplexity، Dall-E، Midjourney و … این مجموعه به طور مشترک در حال تغییر نحوه کار کردن ما انسان ها و چگونگی دسترسی به اطلاعات و نحوه انجام کسب‌وکار توسط شرکت‌ها است. اما همه چیز با ChatGPT آغاز شد.

چه کسانی می‌توانند فایل‌ها را به ChatGPT آپلود کنند؟


در حال حاضر، برای آپلود کردن فایل به ChatGPT، باید برای ChatGPT Plus هزینه پرداخت کنید. اشتراک ChatGPT Plus ماهانه ۲۰ دلار هزینه دارد و این امکان را به شما می‌دهد که به ChatGPT-4 و آخرین ویژگی‌ها، از جمله آپلود فایل دسترسی پیدا کنید.
اگر می‌خواهید به ChatGPT Plus ارتقا دهید، برنامه ChatGPT را روی تلفن خود باز کنید و در بالای هر صفحه جدید پرسش، روی نشانه Get Plus ضربه بزنید. همچنین می‌توانید از پنل کناری در سمت چپ استفاده کنید، روی منوی سه‌نقطه در پایین صفحه ضربه بزنید و وارد بخش Subscription شوید و برای ارتقا به ChatGPT Plus ضربه بزنید. فرآیند ارتقاء به ChatGPT Plus در کامپیوتر و تبلت مشابه است.

راهنمای بارگذاری فایل‌ در ChatGPT

آپلود فایل به ChatGPT چه کاربردهایی دارد؟

ChatGPT-4 می‌تواند هر فایلی را که آپلود می‌کنید، تجزیه و تحلیل کند، چه یک ارائه PowerPoint، یک صفحه‌گسترده Excel، یک مقاله پژوهشی یا یک عکس باشد. برای مثال، اگر یک صفحه‌گسترده با داده‌های مالی آپلود کنید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که نمودار تصویری از این اعداد ایجاد کند. اگر یک ارائه PowerPoint که آماده کرده‌اید را آپلود کنید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که بازخوردی در مورد محتوا به شما بدهد و حتی غلط‌ها را ویرایش و اصلاح کند. با یک مقاله پژوهشی پیچیده، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که خلاصه‌ای ساده برای شما فراهم کند که در کنار آن لیستی از عناوین و نکات کلیدی قرار دهد. با یک عکس، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که توضیح دهد در تصویر چه چیزی وجود دارد، یا دستورالعمل‌هایی برای ساخت چیزی که عکاسی کرده‌اید به شما بدهد. گزینه‌ها در مورد آنچه می‌توانید از ChatGPT بخواهید، بی‌پایان است. انتخاب با شماست که دقیقاً می‌خواهید ChatGPT با فایل‌های شما چه کاری انجام دهد.

توجه داشته باشید قبل از آنکه فایلی را در ChatGPT بارگذاری کنید به حریم خصوصی خود فکر کنید. هر فایلی که به ChatGPT بارگذاری می‌کنید، به طور نامحدود در این سرویس نگهداری می‌شود و این فایل‌ها ممکن است توسط OpenAI برای آموزش مدل‌هایش نیز استفاده شوند، بنابراین بهتر است از بارگذاری فایل‌هایی با اطلاعات شخصی مهم مانند شماره ملی، آدرس، اسناد مالی یا شماره‌های تلفن خودداری کنید.
علاوه بر این، امکان دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی شما وجود دارد، پس تنها فایل‌هایی با اطلاعاتی را بارگذاری کنید که اگر دیگران به آن دسترسی پیدا کردند مشکلی پیش نیاید.

البته تنها مسئله حریم خصوصی نیست. دقت را نیز در نظر بگیرید. ChatGPT ممکن است پاسخ‌های نادرست بدهد چرا که مجموعه داده‌های آن اطلاعات به‌روز ندارد، بنابراین شما باید دوباره بررسی کنید که آیا چت‌بات به درستی در حال ویرایش، خلاصه‌سازی یا توضیح دادن به شکلی که انتظار دارید، هست یا خیر.

چگونگی بارگذاری فایل‌ها به ChatGPT

زمانی که اشتراک پرمیوم را پرداخت کردید، ChatGPT را باز کنید، یک چت جدید ایجاد کرده و برای دیدن گزینه‌های آپلود، روی علامت مثبت در سمت چپ فیلد متن کلیک کنید. از سمت چپ شروع کنید، شما می‌توانید به ChatGPT دسترسی به دوربین خود دهید و از داخل برنامه عکس بگیرید یا عکس را از آلبوم دوربین موبایل خود آپلود کنید یا فایلی را از برنامه Files آپلود کنید.
پس از آپلود فایل (یا فایل‌ها)، پرسش خود را در باکس پرامپت وارد کرده و دکمه ارسال را بزنید. ChatGPT فایل شما را تحلیل کرده و به سوال شما پاسخ می‌دهد. شما فقط می‌توانید فایل‌هایی با حداکثر ظرفیت ۵۱۲MB و عکس‌هایی با حداکثر ظرفیت ۲۰MB آپلود کنید.

نقطه
Logo