۱۲ کاربرد جذاب ChatGPT

ChatGPT می‌تواند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از صحبت با یک دستیار مجازی گرفته تا ایده‌ دادن برای تزئینات، برنامه‌ریزی مهمانی‌ها و …، مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، ما برخی از این کارهای جالب که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید را بررسی خواهیم کرد و نشان می‌دهیم این هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به شما و کسب‌وکارتان سود برساند. خواه شما یک کاربر مبتدی باشید یا یک کاربر با تجربه، مطمئنیم که توانایی‌های این چت بات هوش مصنوعی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. پس بیایید شروع کنیم!

بیشتر بخوانید: چت جی پی تی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ همه چیز درباره ChatGPT

1

ایجاد آثار هنری با هوش مصنوعی

ChatGPT-4 با ادغام DALL-E 3 عرضه می‌شود. DALL-E 3 یکی از بهترین ابزارهای تولید آثار هنری به وسیله هوش مصنوعی است و با ادغام ChatGPT-4، دیگر نیازی نیست به جای دیگری بروید، بهترین در اختیار شماست! اگر اشتراک ChatGPT Plus دارید، کافی است متن خود را برای تولید تصویر وارد کنید و شاهد جادویی که در عرض چند ثانیه رخ می‌دهد، باشید. با این حال، این تمام ماجرا نیست. شما می‌توانید یک سلفی یا هر تصویر دیگری را ضمیمه کرده و از چت‌بات بخواهید تا آن را به یک هنر AI تبدیل کند. آثار تولید شده توسط AI از کیفیت بالایی برخوردار هستند و تنها در عرض چند ثانیه ایجاد می‌شوند. استفاده از DALL-E 3 در ChatGPT بسیار آسان است و قطعاً یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید با این چت‌بات انجام دهید. در ادامه چند نمونه از عکس های تولید شده با هوش مصنوعی آورده شده است.

ایجاد آثار هنری با هوش مصنوعی 1
ایجاد آثار هنری با هوش مصنوعی 2
ایجاد آثار هنری با هوش مصنوعی 3

بیشتر بخوانید: راه‌های جدید ویرایش و ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی DALL-E3

2

تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای

زمانی که صحبت از بهترین پلاگین‌های ChatGPT می‌شود، پلاگین Canva بدون شک یکی از جذاب‌ترین‌ها برای استفاده است. برای استفاده از پلاگین ChatGPT Canva، تنها کافی است چیزی شبیه به “طراحی یک داستان اینستاگرام با محوریت قرعه‌کشی گوشی هوشمند” یا “ایجاد یک لوگو برای یک کانال تکنولوژی در YouTube” تایپ کنید، یا شاید حتی از آن بخواهید که برای شما یک ارائه تهیه کند. پس از آن، شاهد خواهید بود که افزونه، مجموعه‌ای از قالب‌های مناسب موضوع را برای استفاده شما تولید می‌کند. سپس می‌توانید به راحتی روی یکی از این قالب‌ها کلیک کرده و آن را در Canva بدون نیاز به حساب کاربری ویرایش کنید، که واقعاً شگفت‌انگیز است.

تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای با ChatGPT

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی

3

یادگیری زبان جدید

شما همچنین می‌توانید از ChatGPT برای یادگیری راحت یک زبان جدید استفاده کنید. با استفاده از نسخه رایگان ChatGPT 3.5، می‌توانید برخی از کارهای بسیار ابتدایی را انجام دهید. با این حال، این نسخه نمی‌تواند شفافیت و تحلیل عمیقی را که افزونه Speak با ChatGPT Plus ارائه می‌دهد، فراهم آورد.

برای مثال، اگر به تصویر زیر نگاه کنید، خواهید دید که افزونه چگونه چندین تنوع لحن را برای یک عبارت واحد ارائه می‌دهد. علاوه بر این، نمونه‌های قابل فهم و روزمره‌ای را نیز ارائه می‌دهد که در کجا و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید. گفتنی است که این افزونه نحوه صحیح تلفظ کلمات را نیز به شما آموزش می‌دهد. این پلاگین ChatGPT واقعاً به عنوان یک مربی زبان جذاب و سرگرم‌کننده برای شما می‌درخشد.

یادگیری زبان جدید با ChatGPT
4

استخراج داده از لینک ها

ChatGPT همیشه می‌توانسته از متون داده استخراج کند. اما، با پلاگین LinkReader، می‌توانید ChatGPT را قادر سازید تا داده‌ها را از هر لینکی استخراج، تحلیل و خلاصه کند. این لینک می‌تواند یک صفحه وب، PDF، تصویر یا تقریباً هر لینک دیگری باشد و این پلاگین به راحتی داده‌ها را از آن استخراج می‌کند. نگاهی به تصویر زیر بیندازید که در آن از ChatGPT خواسته‌ام داده‌ها را از گزارش تحقیقاتی Counterpoint استخراج کند. به نظر من، بسیار تحسین‌برانگیز است!

5

سطح دانش خود را بالا ببرید

احتمالا می‌دانید که قدرت واقعی ChatGPT در ادغام پلاگین‌های آن نهفته است. یکی دیگر از این پلاگین‌ها که کاربرد ChatGPT را به سطح بالاتری می‌برد، Wolfram است. با استفاده از Wolfram، می‌توانید پیچیده‌ترین مسائل ریاضی را حل کنید، چیزهایی درباره زیست‌شناسی یاد بگیرید، و حتی نمودار تکامل پوکمون‌ها را ببینید!
می‌توانید به وبسایت رسمی Wolfram نگاهی بیندازید تا از تمام قابلیت‌هایی که در ChatGPT دارد، باخبر شوید.ای کاش در دوران مدرسه من هم این امکانات را داشتم! قطعاً یادگیری را خیلی لذت‌بخش‌تر می‌کرد.

6

از ChatGPT به عنوان یک ترمینال لینوکس استفاده کنید

شاید یکی از باحل‌ترین کارهایی که می‌توانید با OpenAI ChatGPT انجام دهید، این است که وانمود کنید که یک ترمینال کاملاً عملی لینوکس است. حتی می‌توانید دستورات لینوکس را به کار ببرید، فایل‌ و دایرکتوری‌ ایجاد کنید و خیلی کارهای دیگر. حتی اگر بخواهید می‌توانید کد بنویسید و آن را کامپایل و اجرا کنید.
برای فعال کردن ترمینال، باید متن زیر را در جعبه گفتگو بنویسید:

“می‌خواهم به عنوان یک ترمینال لینوکس عمل کنی. من دستوراتی را تایپ می‌کنم و شما باید پاسخ دهید که ترمینال باید چه نمایش دهد. می‌خواهم فقط خروجی ترمینال را درون یک بلوک کد منحصر به فرد پاسخ ده و هیچ چیز دیگری ننویسی. توضیحات اضافی لازم نیست . دستوری تایپ نکن مگر اینکه من دستور دهم. وقتی نیاز داشته باشم به شما به انگلیسی چیزی بگویم، آن را داخل آکولاد قرار می‌دهم {مانند این}. اولین دستور من pwd است.

راستی، آیا می‌دانستید که می‌توانید از ChatGPT در ترمینال لینوکس نیز استفاده کنید؟

7

نوشتن و عیب‌یابی کد

چه شما یک برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید و چه یک تازه‌کار مطلق، ChatGPT می‌تواند بسیار مفید واقع شود. بنابراین، اگر در حال تلاش برای فهمیدن نحوه نوشتن کد برای یک مسئله خاص هستید، می‌توانید به سادگی از ربات چت AI بخواهید که آن را برای شما انجام دهد. علاوه بر این، حتی می‌توانید به آن بگویید که کد را در چه زبان برنامه‌نویسی می‌خواهید بنویسد و او کار را برای شما انجام خواهد داد. برای آزمایش، از ChatGPT خواستم تا کد پایتون بازی دوز (tic-tac-toe) مبتنی بر ترمینال را بنویسد. سپس کد را به عنوان یک فایل پایتون در رایانه‌ام ذخیره و در ترمینال اجرا کردم که بسیار خوب کار کرد. علاوه بر این، ChatGPT می‌تواند در رفع اشکال کد شما کمک کند و حتی برخی باگ ها را نیز شناسایی کند. به طور کلی، اگر از ChatGPT بخواهید تا کدی را برای یافتن باگ‌ها بررسی کند، نه تنها این کار را انجام می‌دهد، بلکه توضیح می‌دهد که باگ چیست و مثالی از چگونگی پیاده‌سازی یک راه‌حل احتمالی را نیز ارائه می‌دهد.

نوشتن و عیب‌یابی کد با ChatGPT

بیشتر بخوانید: راهنمای استفاده از ChatGPT برای نوشتن کد

8

بازی‌ با ChatGPT

همانطور که قبلاً اشاره کردم، می‌توانید ChatGPT را به گونه‌ای تنظیم کنید که مانند یک ترمینال لینوکس رفتار کند و با آن بازی دوز انجام دهید. اما این فقط بخشی از قابلیت‌هاست و شما می‌توانید بازی‌های دیگر و سرگرم‌کننده‌تری با ChatGPT انجام دهید. برای شروع، می‌توانید با ChatGPT نقش‌آفرینی کنید و از آن بخواهید که با شما بازی Shark Tank را انجام دهد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید فرآیند کسب دانش را به صورت بازی درآورید، می‌توانید با ChatGPT مسابقه quiz نیز بازی کنید.

9

توضیح دادن

ChatGPT برای یادگیری در مورد موضوعات مختلف بسیار مفید است. به عنوان مثال، شما می‌توانید از این چت‌بات بخواهید تا ساختار هدر IPv6 را برایتان توضیح دهد و او با توضیحات مناسب این کار را انجام می‌دهد. به طور کلی، هر زمان که در مورد هر چیزی شک داشتید، می‌توانید به سادگی از ChatGPT بخواهید تا آن را برایتان توضیح دهد.

توضیح دادن ChatGPT 1

اگر قصد دارید در مورد موضوعات پیچیده‌تری یاد بگیرید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا مفاهیم را به زبان ساده برایتان توضیح دهد. فقط کافی است عبارت “explain like I’m 5” را به سوال خود اضافه کنید و چت‌بات به درخواست شما پاسخ خواهد داد. به عنوان مثال، من از آن خواستم تا مفهوم کرم‌چاله‌ها را مانند اینکه ۵ ساله هستم برایم توضیح دهد!

توضیح دادن ChatGPT 2

اگر قصد دارید فقط کمی سرگرم شوید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا موضوعات را با سبک خاصی برایتان توضیح دهد. به عنوان مثال، می‌توانید از آن بخواهید تا طریقه لنز گذاشتن را از زبان یک دزد دریایی توضیح دهد و نتایج بسیار خنده‌دار خواهند بود!

توضیح دادن ChatGPT 3
10

از ChatGPT برای ساخت قطعات موسیقی استفاده کنید

می‌توانید از ChatGPT برای نوشتن موسیقی نیز استفاده کنید. ChatGPT تقریباً کار ساخت موسیقی را به یک فعالیت لحظه‌ای تبدیل می‌کند. شما می‌توانید از این چت‌بات بخواهید که ترانه‌ای در هر موضوعی بنویسد و این بات به سرعت شعر نسبتا خوبی ارائه خواهد داد! علاوه بر این، شما می‌توانید از آن بخواهید که کوردهای همراه با موسیقی را نیز ضمیمه کند.

11

گرفتن دستور پخت غذاهای جدید


فرض کنید برای شام فوق‌العاده‌ای که قصد دارید خودتان تهیه کنید آماده می‌شوید، اما ناگهان متوجه می‌شوید که مواد اولیه زیادی در اختیار ندارید. در چنین موقعیتی، کافی است از ChatGPT بخواهید تا با استفاده از این مواد، دستور پختی ارائه دهد. ChatGPT در عرض چند ثانیه، چندین دستور پخت عالی را برای امتحان کردن با این مواد ارائه خواهد داد. این به شما کمک می‌کند تا با دستورهای پخت ناشناخته‌ای آشنا شوید و در نهایت، آشپز کارآمدتری شوید، که به نظر من واقعاً جالب است!

12

تصحیح مقالات

ChatGPT می‌تواند برای دانش‌آموزان بسیار مفید باشد، اما برای معلمان نیز کاربرد زیادی دارد. این ابزار هوش مصنوعی به شما امکان می‌دهد به راحتی مقالات را نمره‌دهی کنید و حتی بازخوردی در مورد نمره‌دهی خود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر از ChatGPT بخواهید که به صورت الفبایی به یک مقاله نمره دهد و به آن نمره «A-» اختصاص دهد، به شما خواهد گفت که چرا مقاله با نمره A- ارزیابی شده است. با این حال، شما می‌توانید از آن بخواهید پیشنهاداتی برای بهبود ارائه دهد و آنالیز دقیقی در همین زمینه فراهم می‌کند.

توجه:

برای استفاده از پلاگین‌های ChatGPT و موتور یکپارچه DALL-E 3، شما به ChatGPT Plus که از ChatGPT-4 استفاده می‌کند، نیاز خواهید داشت. نسخه رایگان در حال حاضر با ChatGPT-3.5 کار می‌کند و محدودیت‌هایی نیز دارد. ارتقاء به ChatGPT Plus نه تنها به شما دسترسی به نسخه پیشرفته‌تر ChatGPT 4.0 را می‌دهد، بلکه اجازه استفاده از این پلاگین‌های سرگرم‌کننده را هم فراهم می‌آورد. با استفاده از این پلاگین‌ها، می‌توانید توانایی‌های واقعی ChatGPT را فعال سازید و از استفاده آن لذت ببرید!.

شما تا به حال چه کارهای مفیدی با استفاده از ChatGPT انجام داده‌اید؟ نظرات خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

نقطه
Logo