چگونه از ChatGPT برای کسب درآمد استفاده کنیم؟

از زمانی که OpenAI، چت‌جی‌پی‌تی را راه‌اندازی کرد، نه تنها تغییرات عمده‌ای در چشم‌انداز فناوری به وجود آمده ، بلکه نوع نگرش ما نسبت به قابلیت‌های هوش مصنوعی نیز دگرگون شده است. مدل زبان بزرگ OpenAI (LLM) به قدری قدرتمند است که قادر به انجام دادن کارهای متنوع و پیچیده‌ای مانند تولید محتوای خلاقانه، انجام محاسبات عددی، برنامه‌نویسی و بسیاری کارهای دیگر است. این امکانات گسترده باعث شده تا افراد زیادی به فکر استفاده از این تکنولوژی برای کسب درآمد بیفتند.

استفاده از توانایی‌های ChatGPT در زمینه‌های مختلف از جمله خدمات مشتری، تحلیل داده‌ها، نوشتن و ویرایش متون و حتی توسعه نرم‌افزار، امکانات جدیدی را برای کارآفرینان و فریلنسرها فراهم آورده است. اگر شما هم به دنبال کسب سود از طریق این چت‌بات هستید، با ما همراه باشید زیرا نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

۱

ساخت یک اپلیکیشن یا وب‌سایت

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد با ChatGPT، ساخت یک محصول است و برای این کار نیازی به یادگیری برنامه‌نویسی ندارید. ChatGPT می‌تواند به شما کمک کند تا ایده‌هایتان را با دستورالعمل‌های قدم به قدم برای استفاده از چارچوب‌ها، مجموعه‌ابزارها، زبان‌های برنامه‌نویسی و غیره به محصولات واقعی تبدیل کنید.

به خاطر دارید زمانی که ایهور استفوراک، کارآفرین اوکراینی، با کمک ChatGPT و بدون دانش برنامه‌نویسی، یک افزونه کروم ساخت؟ او توانست تنها در عرض ۲۴ ساعت پس از راه‌اندازی افزونه، ۱۰۰۰ دلار درآمد کسب کند.

شما می‌توانید با کمک ChatGPT یک کارآفرین شوید و در عرض چند ساعت کسب‌وکار خود را بسازید. می‌خواهید صفحه HTML جذابی بسازید؟ از ChatGPT بپرسید. می‌خواهید Stripe را برای پرداخت آسان ادغام کنید؟ باز هم از ChatGPT بپرسید. در طول مسیر با خطاهایی مواجه می‌شوید؟ دوباره می‌توانید از ChatGPT بخواهید تا کد را عیب‌یابی کند.

توصیه ما این است که برای دسترسی به ChatGPT 4، اشتراک ChatGPT Plus را تهیه کنید، چون بدون پرداخت هزینه اشتراک، راهی برای این کار وجود ندارد و صادقانه بگویم، ChatGPT ارزش سرمایه‌گذاری را دارد. ChatGPT 4 در تولید کد بسیار خوب عمل می‌کند و می‌تواند خطاها را فوراً پیدا کرده و رفع کند. هرچند لازم نیست برنامه‌نویس باشید، اما داشتن درک ابتدایی از منطق برنامه‌نویسی به شما کمک می‌کند تا بفهمید کد چه کاری انجام می‌دهد. پس اگر می‌خواهید از ChatGPT برای کسب درآمد استفاده کنید، پیش بروید و یک محصول فناوری بسازید!

۲

طراحی لوگو و تصویرسازی

اخیراً ChatGPT از Dall-E 3 پشتیبانی می‌کند و با این ادغام، حتی بیشتر از قبل مفید و کاربردی شده است. شما می‌توانید با ChatGPT تصاویر هوش مصنوعی ایجاد کنید و لوگوها، عکس‌ها و طرح‌هایی را تولید کنید. می‌توانید خدمات حرفه‌ای ارائه دهید و برای شرکت‌ها و مؤسسات و حتی فروشگاه‌ها لوگو بسازید. بهترین قسمت این است که برای ChatGPT تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا ایده‌هایی مبتنی بر مفهوم شما را تولید کند. نیازی به تسلط بر Adobe Photoshop، Illustrator یا Figma ندارید. با کمک ChatGPT، می‌توانید لوگوهای جذاب بسازید و به عنوان درآمد فرعی خود پول به دست آورید.

طراحی لوگو و تصویرسازی
۳

کسب ایده‌های تجاری از ChatGPT

برای کسب درآمد با استفاده از ChatGPT ، باید از تمام قابلیت‌های آن استفاده کنید. اگر نمی‌دانید، باید بگویم ChatGPT در خلق ایده‌های جدید برای درآمد غیرفعال بسیار خوب است. برای مثال، می‌توانید دستور زیر را در ChatGPT اجرا کنید تا در مورد ایده‌های کسب و کار دوم، بسته به ترجیحات خود سؤال کنید:

می‌خواهم با استفاده از ChatGPT یک کسب و کار جانبی راه‌اندازی کنم. می‌خواهم از فناوری شما استفاده کنم اما نمی‌دانم از کجا شروع کنم. لطفاً هر سؤالی که دوست دارید از من بپرسید تا بتوانید به بهترین شکل به من کمک کنید.

ابزار هوش مصنوعی مشاوره کسب و کار نقطه را امتحان کنید!

حالا ChatGPT شروع به پرسیدن سؤالاتی در مورد تخصص، علاقه‌مندی‌ها، چالش‌ها و موارد دیگر از شما خواهد کرد. پس از آن، ربات چت هوش مصنوعی ایده‌های تجاری مختص شما را که با توانایی‌ها و انتظاراتتان مطابقت دارند، ارائه خواهد داد. شما می‌توانید سؤالات بیشتری بپرسید و برنامه‌ریزی کنید که چگونه شروع به کار کنید، چه چیزهایی را باید در نظر داشته باشید و … . همچنین می‌توانید با پرامپت “ایجاد یک ایده تجاری جدید برای…” شروع کنید و سپس ChatGPT نتایج شگفت‌انگیزی ارائه خواهد داد.

۴

ایجاد یک چت‌بات هوش مصنوعی

پس از راه‌اندازی ChatGPT ، تقاضا برای چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی افزایش یافته است. شرکت‌های تجاری، مؤسسات آموزشی، برنامه‌ها و حتی افراد می‌خواهند هوش مصنوعی را با داده‌های سفارشی خود آموزش دهند و یک چت‌بات هوش مصنوعی شخصی‌ ایجاد کنند. اگر یاد بگیرید که چگونه یک هوش مصنوعی را آموزش دهید و یک رابط کاربری جذاب بسازید، می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. Stripe اخیراً یک دستیار مجازی مجهز به ChatGPT ایجاد کرده است که مستندات فنی آن را درک کرده و با پاسخگویی فوری به سؤالات توسعه‌دهندگان به آن‌ها کمک می‌کند.

ایجاد یک چت‌بات هوش مصنوعی

بهترین بخش داستان این است که برای ایجاد یک چت‌بات هوش مصنوعی، نیازی نیست یک برنامه‌نویس باشید. شما می‌توانید از ChatGPT برای این کار کمک بگیرید. از آن بپرسید که چگونه می‌توان با استفاده از پایتون یک چت‌بات هوش مصنوعی ایجاد کرد و ChatGPT شروع به دادن دستورالعمل‌ها خواهد کرد.

شما می‌توانید از API OpenAI برای پیدا کردن اطلاعات مرتبط از فایل JSON فهرست‌بندی شده به سرعت استفاده کنید. همچنین می‌توانید از Typescript برای ساخت بخش کاربری (Front End) چت‌بات خود استفاده کنید. روش‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد و ChatGPT قطعاً به شما کمک خواهد کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید ایده ساخت یک چت‌بات AI سفارشی برای خدمات مشتری، کمک فنی، مدیریت پایگاه داده و … را به فروش برسانید، می‌توانید با ساخت یک چت‌بات AI شروع کنید.

۵

یک مهندس پرامپت شوید

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی و حتی بهترین جایگزین‌های ChatGPT دارای تفاوت‌های ظریفی هستند که برای استفاده از هر یک باید به خصوصیات و کاربردهای آن‌ها آشنایی داشت. اگر شما جزو کسانی هستید که از AI برای تولید تصویر استفاده می‌کنند، فرآیند استفاده از هوش مصنوعی برای انتقال آنچه در ذهن دارید ، می‌تواند حتی سخت‌تر هم باشد. این به این دلیل است که هوش مصنوعی، هرچند باهوش است، اما اگر دستورالعمل‌های درستی برای کار با آن داده نشود، می‌تواند بی‌فایده باشد. شاید در اینترنت دیده باشید که افراد مختلف دستورالعمل‌های متنوعی را جمع‌آوری کرده و به فروش می‌رسانند. علاوه بر این، ممکن است ببینید که افراد دوره‌هایی در مورد مهندسی پرامپت هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. این‌ کارها که در ابتدا غیرضروری به نظر می‌رسیدند، اکنون به شغل‌های مفید و پردرآمدی تبدیل شده‌اند.

یک مهندس پرامپت شوید

پرامپت دستوری است که به سیستم هوش مصنوعی ارسال می شود تا به خواسته های کاربر پاسخ دهد. پرامپت نویسی ابزاری است که به شما کمک می کند تا با هوش مصنوعی ارتباط برقرار کنید و به اهداف خود برسید. پرامپت ها باید دقیق و با جزئیات باشند تا سیستم هوش مصنوعی بتواند آنها را درک کند. همچنین باید در نوشتن پرامپت ها به زمینه و ورودی ها توجه کرد.

مهندس پرامپت در بهینه‌سازی تعاملات بین انسان‌ و هوش مصنوعی، به ویژه برای اطمینان از درک و پاسخ‌گویی دقیق AI به پرسش‌های کاربران، ضروری است. این متخصصین، پرامپت‌ها را متناسب با کاربردها و حوزه‌های خاص افراد یا سازمان‌ها شخصی‌سازی می‌کنند تا تجربه کاربر در تعاملات با AI را مؤثر و بهتر نمایند. این نقش برای کاهش خطاها و اشتباهات و اطمینان از اینکه خروجی‌های AI مناسب با زمینه مورد تقاضا و اخلاقیات باشند، حیاتی است. مهندسان پرامپت همچنین نقش کلیدی در سازگار کردن سیستم‌های AI با داده‌های جدید و تغییر نیازها دارند و این امر موجب حفظ اهمیت و قابلیت اطمینان به پاسخ‌های AI در سرتاسر صنایع مختلف می‌شود.

شما با داشتن دانش دقیق در مورد هوش مصنوعی و کاربردهای آن، می‌توانید به یک مهندس پرامپت تبدیل شوید و از ChatGPT برای کسب درآمد استفاده کنید. مثلاً برای مخاطبانی که به دنبال دستورالعمل‌های دقیق و مختصر برای استفاده از Midjourney برای تولید تصویر با هوش مصنوعی هستند، شما می‌توانید کسی باشید که وارد عمل می‌شود. همچنین، اگر به اندازه کافی از ChatGPT استفاده کرده‌اید، می‌توانید بهترین دستورالعمل‌های ChatGPT را جمع‌آوری کرده و این مجموعه‌ را هر مقدار که می‌خواهید به فروش برسانید.

با استفاده از ChatGPT Plus، شما به مجموعه‌ای از پلاگین‌ها دسترسی خواهید داشت. یکی از بهترین این پلاگین‌ها، “Prompt Perfect” است که به شما اجازه می‌دهد دستورالعمل‌های دقیقی تولید کنید. شما می‌توانید به راحتی از این پلاگین برای ایجاد و فروش دستورالعمل‌ها استفاده کنید.

با این حال، توجه داشته باشید که این کار نیازمند تجربه قابل توجهی در مهندسی معکوس پرامپت‌ها و درک نحوه کارکرد هوش مصنوعی است. اگر شما از قبل این تجربه را دارید، پس می‌توانید به راحتی شروع کنید. برای کسانی که این تجربه را ندارند نیز منابع زیادی در اینترنت وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانند جزئیات دقیق نحوه تعامل با مدل هوش مصنوعی را آموخته و بهترین نتایج را کسب کنند.

۶

ساخت ویدیو

در اینترنت ،دسته‌بندی‌ها و زیرمجموعه‌های بسیاری وجود دارد که هنوز کشف نشده‌اند. شما می‌توانید از ChatGPT بخواهید که ایده‌های ویدیویی در یک دسته خاص ارائه دهد. پس از آن، می‌توانید از آن بخواهید که مثلاً یک فیلمنامه برای ویدیوی یوتیوب بنویسد. وقتی کار شما تمام شد، می‌توانید به وب‌سایت‌هایی مانند Pictory.ai یا invideo.io بروید و به سرعت ویدیوها را از متن به همراه روایت مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کنید. حالا می‌توانید ویدیو را در یوتیوب منتشر کرده و درآمد داری کسب کنید. حتی اگر بخواهید، می‌توانید ویدیوهای هوش مصنوعی را مستقیماً در ChatGPT تولید کنید، انجام این کار نیز بسیار آسان است.

ساخت ویدیو

علاوه بر این، شما می‌توانید محتوای ویدیویی در مورد رویدادهای جاری ایجاد کنید و از آن‌ها کسب درآمد کنید. به عنوان مثال، ویدیوهای واکنشی (reaction videos) در یوتیوب محبوب هستند و اغلب مردم دوست دارند ویدیوهای واکنش در قالب کوتاه (مدت کلیپ باید کمتر از ۶۰ ثانیه باشد) را تماشا کنند. با داشتن ایده‌های خاص و کمک ChatGPT ، شما می‌توانید مقدار زیادی پول به دست آورید!

۷

ساخت ویدیو با پلاگین Canva

Canva به تازگی پلاگین خود برای ChatGPT را منتشر کرده که دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های چشمگیری است. شما می‌توانید با ایجاد یک کانال یوتیوب در یک موضوع خاص شروع کنید و ویدیوهایی را با استفاده از پلاگین Canva در ChatGPT تولید نمایید. به عنوان مثال، می‌توانید یک کانال ویدیویی انگیزشی راه‌اندازی کرده و نقل قول‌هایی انگیزشی را در ChatGPT تولید کنید.

پس از آن، می‌توانید از پلاگین Canva بخواهید که الگوهایی بر اساس این نقل قول‌ها نمایش دهد. سپس می‌توانید به سرعت ویدیوها را ویرایش کنید، این نقل قول‌ها را به آن‌ها اضافه کرده و دانلود نمایید. این ویدیوهای کوتاه برای YouTube Shorts و  Instagram Reels عالی هستند. شما می‌توانید با ترکیب ChatGPT و این پلاگین Canva، مقدار قابل توجهی درآمد کسب کنید!

۸

نوشتن و انتشار کتاب‌های الکترونیکی

بر اساس گزارش رویترز، با راه‌اندازی ChatGPT ، تعداد کتاب‌های الکترونیکی نوشته شده توسط هوش مصنوعی در آمازون شاهد افزایش چشمگیری بوده‌ است. این امر به دلیل آسان‌تر شدن نوشتن و طرح ایده‌های جدید با کمک ChatGPT است. افراد از ChatGPT برای نوشتن کتاب‌های الکترونیکی در موضوعات تخصصی و خاص استفاده کرده و آن‌ها را مستقیماً در آمازون از طریق پلتفرم Kindle Direct Publishing به فروش می‌رسانند.

از کتاب‌های الکترونیکی کودکان گرفته تا سخنرانی‌های انگیزشی و رمان‌های علمی-تخیلی، افراد با کمک ChatGPT در دسته‌بندی‌های مختلفی کتاب‌های الکترونیکی منتشر می‌کنند. از آنجایی که ChatGPT به طور یکجا پاسخ‌های طولانی نمی‌دهد، شما می‌توانید با طرح اولیه شروع کرده و به تدریج هر پاراگراف را به پردازشگر کلمات خود اضافه کنید.

نوشتن و انتشار کتاب‌های الکترونیکی

همچنین می‌توانید از Book Bolt استفاده کنید که ساخت، انتشار و بازاریابی کتاب‌های الکترونیکی شما را در آمازون آسان‌تر می‌کند. به طور خلاصه، انتشار خودکار کتاب‌های الکترونیکی نوشته شده توسط ChatGPT به یک روش جدید و معتبر برای کسب درآمد تبدیل شده است و اگر شما به نویسندگی یا خلق محتوا علاقه دارید، قطعاً باید آن را امتحان کنید.

۹

یک تحلیلگر داده شوید

با کمک ChatGPT ، شما می‌توانید به یک تحلیلگر داده (Data Analyst) تبدیل شوید و درآمد زیادی کسب کنید. حتی اگر دانش ابتدایی در مورد نحوه کار با اعداد داشته باشید، ChatGPT می‌تواند دوستی مفید برای شما باشد و اطلاعات کلیدی را از مجموعه بزرگی از داده‌ها برای شما استخراج کند.

برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با ChatGPT، ابتدا با تعریف واضح اهداف تجزیه و تحلیل خود شروع کنید و اطلاعات کلیدی یا روندهای مهم از داده‌های خود را خلاصه کنید. از آنجایی که ChatGPT به طور مستقیم داده‌های خام را پردازش نمی‌کند، شما باید توضیح مختصری از یافته‌های داده‌های خود را ارائه دهید. پرسش‌های مشخصی را تنظیم کنید که از ChatGPT بخواهد این روندها را تفسیر کند، فرضیه‌هایی را تولید کرده و یا توضیحات احتمالی ارائه دهد. از پاسخ‌های مدل استفاده کنید تا هم دیدگاه‌های مختلف را بررسی کنید و هم درک خود از مفاهیم داده‌ها را عمیق‌تر کنید. مهم است که پیشنهادات AI را به دقت ارزیابی کرده و آن‌ها را با روش‌های سنتی تجزیه و تحلیل داده‌ها برای اعتبارسنجی تکمیل کنید. ChatGPT به عنوان ابزاری قدرتمند برای ایده پردازی و بررسی ایده‌های تحلیلی عمل می‌کند، که به شما کمک می‌کند تا به طور مؤثر از پس پیچیدگی‌های سناریوهای داده‌ای برآیید.

شما می‌توانید فایل‌های XLS، CSV، XML، JSON، SQLite و غیره را در ChatGPT بارگذاری کنید و از بات بخواهید که هر نوع تحلیلی را برای شما انجام دهد. شما می‌توانید درک جامعی از روند داده‌ها از مجموعه داده‌های موجود به دست آورید. پس به پیش رفته و همین حالا این روش را امتحان کنید!

۱۰

فریلنسینگ / خلق محتوا

در نهایت، شما می‌توانید در هر زمینه‌ای به صورت فریلنس (Freelance) کار کنید و از ChatGPT برای کسب درآمد استفاده کنید. فریلنسینگ محدود به نوشتن پست‌های وبلاگ نیست؛ شما همچنین می‌توانید از ChatGPT برای ترجمه، بازاریابی دیجیتال، ویرایش، نوشتن توضیحات محصول و موارد دیگر استفاده کنید.

 فریلنسینگ / خلق محتوا

وب‌سایت Fiverr نیز اکنون دسته‌بندی جداگانه‌ای برای خدمات هوش مصنوعی دارد که می‌توانید در آن، شغل‌های مرتبط با بررسی حقایق AI، ویرایش محتوا، نوشتن فنی و موارد دیگر را پیدا کنید. پس اگر از ChatGPT به خوبی استفاده می‌کنید، پیش روید و به صورت فریلنس در حوزه تخصص خود، کار کنید.

نقطه
Logo