بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان (۲۰۲۴)

در این مطلب می خوانید: نمایش فهرست

خواه دانش‌آموز مدرسه باشید خواه دانشجوی تازه‌ وارد دانشگاه یا دانشجوی دکترا، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند بهره‌وری شما را افزایش داده و زندگی تحصیلی شما را دگرگون کنند. چگونه؟ از ساخت ارائه‌های PowerPoint گرفته تا نوشتن تکالیف یا کدهای آموزشی، برای هر کاری ابزار هوش مصنوعی وجود دارد!

در این مقاله، ابتدا به درک هوش مصنوعی و مزایای استفاده از آن برای دانشجویان می‌پردازیم. سپس چند عدد از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان را معرفی می‌کنیم. در ادامه با نقطه همراه باشید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به توانایی یک برنامه کامپیوتری برای انجام عملیات‌ و کارهایی که نیازمند هوش انسانی است، اشاره دارد. این تکنولوژی می‌تواند مسائل پیچیده را حل کند، تصمیم‌گیری کند، گفت‌وگو کند و کارهای مختلفی را به تنهایی انجام دهد. امروزه می‌توانید طیف گسترده‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی را در دنیای دیجیتال پیدا کنید. هر یک از آنها برای انجام وظایف خاصی طراحی شده‌اند، مانند نوشتن، ایده‌پردازی، کدنویسی، ایجاد تصاویر، ساخت وب‌سایت و موارد دیگر. برخی از نمونه‌های محبوب ابزارهای هوش مصنوعی عبارتند از ChatGPT، Copy AI، Google Bard Midjourney، Synthesia و …

17 ابزار برتر هوش مصنوعی برای دانشجویان

نام ابزار هوش مصنوعیکاربردنسخه رایگان
۱) ChatGPTنوشتن با AIنامحدود
۲) CopyAIنوشتن با AI2k کلمه در هر ماه
۳) Grammarlyگرامر و ویرایش۳۰۰ داکیومنت یا ۱۵۰k کلمه در هر ماه
۴) Quillbotبازنویسی۱۲۵ کلمه در هر بار
۵) Google Bardتحقیقنامحدود
۶) ChatPDFتحقیق۳ سند PDF و ۵۰ سوال در هر روز
۷) Upwordخلاصه‌سازینامحدود
۸) Natural Readersتبدیل متن به گفتار۴k کاراکتر در هر روز
۹) Mubertتبدیل متن به موزیک۲۵ ترک موسیقی در هر ماه
۱۰) Doctrina AIآموزشدسترسی به نوشته‌ها و آزمون‌ها
۱۱) Tutor AIآموزش۳ پرسش و پاسخ در هر ماه
۱۲) Tomeارائه۵۰ فضای کاری ، ۵۰۰ اعتبار هوش مصنوعی
۱۳) AskCodiکد نویسی۵۰ کردیت در هر ماه
۱۴) Hocoosساخت وب‌سایتسفارشی سازی محدود
۱۵) Kickresumeرزومه نویسیعدم امکان دانلود
۱۶) Bing Image Creatorهنر AI100 عکس در هر روز
۱۷) Replikaدستیار شخصیچت نامحدود

در ادامه ، ۱۷ ابزار برتر هوش مصنوعی را که برای دانشجویان در زندگی تحصیلی آنها مفید خواهد بود، انتخاب کرده‌ایم و شرح مختصری برای هر یک آورده‌ایم.

۱

ChatGPT

ChatGPT یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده توسط OpenAI است. ChatGPT انقلاب عظیمی در صنعت AI برپا کرده و دسترسی به هوش مصنوعی را برای همگان فراهم کرده است. با این پلتفرم، نه تنها می‌توانید تولید محتوا کنید بلکه گفت‌وگو، ایده‌پردازی، حل مسائل پیچیده و کدنویسی را نیز می‌تواند انجام دهید. دستور انجام این کار را از طریق فرمان‌های متن‌محور (Prompt) به AI می‌دهیم. هرچه ورودی متن شما بیشتر باشد، خروجی تولید شده نیز مرتبط ‌ترخواهد بود. دانشجویان می‌توانند از ChatGPT برای کارهای زیادی بهره‌مند شوند. برای مثال، در اینجا از ChatGPT خواستم نظریه نسبیت را توضیح دهد.

ChatGPT 1
chatGPt farsi

می‌توانید از ChatGPT برای تحقیق درباره هر موضوع، شکستن مفاهیم پیچیده به موضوعات ساده‌ و قابل فهم‌تر، گرفتن ایده‌های خلاقانه، بازنویسی و ویرایش تکالیف و … استفاده کنید. همچنین می‌توانید کارهای مشکل‌تری مانند رفع خطاهای یک متن و یا توضیح گرفتن در مورد کد در هر زبان را نیز انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر راجب ChatGPT و کاربردهای آن این مطلب را بخوانید.

قیمت :
نسخه رایگان اجازه تولید محتوای نامحدود می‌دهد.
کاربرد: نویسندگی با هوش مصنوعی
۲

CopyAI

CopyAI یک کمک‌ نویسنده هوش مصنوعی شناخته شده است که به بیش از ۹۰ مورد استفاده (use case) و ۸ تناور محتوایی (۹۰+ use cases and 8 content tones) مجهز است. کتابخانه گسترده آن دارای ده‌ها ابزار است که برای دانشجویان مفید است. دانشجویان می‌توانند ایمیل‌های دقیق، مطالعات موردی، داستان‌های کوتاه، نقل قول‌ها، بازنویسی یا تولید محتوا، سوال برای آزمون، خلاصه‌ مطلب و … را ایجاد کنند.

در مثال زیر، لیستی از موضوعات کلیدی درباره «مراحل نوشتن مقاله موثر» داده شده و کاربر لحن “دوستانه” را انتخاب کرده. CopyAI این اطلاعات را به پاراگراف تبدیل می‌کند.

CopyAI 1
CopyAI 2

چیزی که CopyAI را از دیگران متمایز می‌کند، تولید محتوای بلند است. این خصوصیت می‌تواند به شما در تولید محتوای با کیفیت بالا برای مقالات تحصیلی کمک کند. از CopyAI می‌توانید برای بررسی آثار ادبی، نوشتن درخواست های مختلف، مقاله، یا یک گزارش کارآموزی حرفه‌ای استفاده کنید.

قیمت :
نسخه رایگان CopyAI اجازه استفاده ۲۰۰۰ کلمه در ماه را می‌دهد که برای دانشجویان کافی است.
کاربرد: نویسندگی هوش مصنوعی

Grammarly یک ابزار دیگر برای چک کردن گرامر، تصحیح و ویرایش است که با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی قدرتمند، پیشنهادهای در زمان واقعی برای بهبود گرامر، نگارش، سبک نگارش، و … ارائه می‌دهد. همچنین تناور محتوای شما را تشخیص می‌دهد تا بتوانید پیام خود را در موقع درست بیان کنید.

Grammarly در تحلیل الگوهای زبان، نشان دادن خطاها و ارائه پیشنهادهای مفید برای تصحیح آنها بسیار دقیق است. اگر دانش‌آموزی هستید که می‌خواهید گرامر خود را بهبود بخشید و اسناد بدون خطا برای ارسال به مدرسه و دانشگاه ایجاد کنید، Grammarly بهترین دوست شما است!

Grammarly
قیمت :
هر دو نسخه رایگان و پیشرفته اجازه می‌دهند تا ۳۰۰ سند یا ۱۵۰ هزار کلمه در ماه ایجاد کنید.
کاربرد: ویرایش و تصحیح گرامر

آیا هنگام نوشتن انشاء یا مقاله نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ اعتماد به نفستان در ارائه ایده‌هایتان کم است؟ خوب، شما به Quillbot نیاز دارید که یک ابزار جالب برای بازنویسی است که با استفاده از هوش مصنوعی محتوای شما را به زبانی دلنشین و حرفه‌ای بازنویسی می‌کند.

Quillbot در نسخه رایگان، دسترسی به ۲۳ زبان و ۲ نوع بازنویسی – دسته استاندارد و دسته روان – را می‌دهد. شما می‌توانید به ابزارهای اضافی مانند چک کننده گرامر، CoWriter (کمک‌ نویسنده)، خلاصه‌ساز و تولید کننده استناد نیز دسترسی داشته باشید. اما فقط محدود به آن نیستید. Quillbot واقعاً به شما کمک کند، کلمات تغییر داده شده و بدون تغییر را به وسیله رنگ‌های مختلف متمایز می‌کند. تحلیل و مقایسه سبک نگارش شما با تصحیحات Quillbot می‌تواند سبک نگارش شما را در طول زمان بهبود بخشد. برای دانشجویانی که با بیان ایده‌های خود در فرم واضح و مختصر مشکل دارند، Quillbot می‌تواند معجزه کند.

Quillbot
قیمت :
نسخه رایگان محدود به ۱۲۵ کلمه در هر بار است.
کاربرد: بازنویسی
۵

Google Bard

Google Bard یک چت‌بات تولید‌کننده و مکالمه‌ای هوش مصنوعی است که توسط گوگل طراحی شده است. Bard بر روی ۱۳۷ میلیارد پارامتر آموزش داده شده و توانایی‌های شگفت‌انگیزی دارد. کاربرد Bard بسیار شبیه به ChatGPT است و به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی برای شما عمل می‌کند. با دسترسی به داده‌های آنی، می‌تواند محتوای به روز و قابل اعتماد در مورد امور جاری و آخرین اخبار از وب را بازیابی کند. این خصوصیت، چت‌بات گوگل را برای تحقیق ایده‌آل می‌کند. حتی ورودی صوتی و گزینه‌های صادرات متعدد (multiple export options) برای راحتی بیشتر کاربران را امکان‌پذیر می‌کند.

Google Bard

اگر محصل یا دانشجو هستید، می‌توانید از Bard برای تحقیق در مورد آخرین داده‌ها، تولید محتوای مختصر به زبان قابل فهم، نوشتن کد، دریافت توضیح کد و ایده‌پردازی استفاده کنید. به ویژه این که می‌تواند یک صفحه وب کامل را تنها با داشتن URL آن خلاصه کند! به طور کلی، اگر نیاز به ارتقای تحقیق خود با آخرین داده‌ها دارید، Bard بهترین انتخاب برای شما است!

کاربرد: تحقیق

ChatPDF یک ابزار هوش مصنوعی است که به طور خاص برای فایل‌های PDF طراحی شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک سند PDF را در ChatPDF بارگذاری کنید. این سند می‌تواند یک کتاب درسی، رمان، مقاله تحقیقاتی، مجله علمی یا هر چیز دیگری باشد. وظیفه ChatPDF این است که PDF شما را تجزیه و تحلیل کرده و در پنجره چت به سؤالات پاسخ می‌دهد. دانشجویان از طریق این ابزار می‌توانند به سرعت شک و تردیدهای خود را در مورد هر موضوعی برطرف کنند، مفاهیم پیچیده را درک و اطلاعات مهم را از هر کتابی بازیابی کنند.

ChatPDF

من بهترین مورد استفاده ChatPDF را در تحقیقات دانشگاهی می‌بینم. اغلب محققان باید دهها کتاب و منبع را مطالعه کنند تا راجب یک موضوع اطلاعات پیدا کنند و این کار زمان زیادی را می‌طلبد. با ChatPDF، آنها می‌توانند به سادگی سؤالات مربوطه را بپرسند و اطلاعات مورد نیاز خود را از هر مجله و مقاله‌ای دریافت کنند! اگر دانش‌آموز یا محقق دانشگاهی هستید، از این ابزار پرکاربرد هوش مصنوعی به خوبی استفاده کنید!

قیمت:
نسخه رایگان آن به شما امکان بارگذاری سه PDF و پرسیدن ۵۰ سوال در روز را می‌دهد.
کاربرد: تحقیق
۷

Upword AI

 Upword یک ابزار یادداشت‌برداری و خلاصه‌سازی هوش مصنوعی (AI-notes and summarization tool) است که به صورت افزونه Chrome به صورت رایگان در دسترس است. Upword تحقیق شما را با خلاصه‌سازی هر صفحه وب یا ویدیوی YouTube که بازدید می‌کنید، تسریع می‌کند. خلاصه‌های تولید شده کوتاه و مختصر هستند و خواندشان بسیار راحت است.

Upword AI

دانشجویان می‌توانند از Upword AI برای خلاصه کردن دروس مفصل و طولانی به محتوای کوچک و آسان، برای صرفه‌جویی در زمان و افزایش بهره‌وری استفاده کنند. بهترین قسمت این است که دانشجویان می‌توانند به صورت رایگان تعداد دلخواهی یادداشت هوش مصنوعی ایجاد کنند. اما برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر مانند برجسته‌سازی خودکار، پخش صوتی، ویرایش پیشرفته و … ، باید جزئیات کارت بانکی و رمز دوم خود را وارد کنید و از دوره آزمایشی رایگان Upword استفاده کنید!

قیمت :
ورژن آزمایشی رایگان است
کاربرد: خلاصه‌سازی
۸

Natural Readers

Natural Readers یک پلتفرم است که از هوش مصنوعی برای تبدیل متن به گفتار استفاده می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب یک صدای هوش مصنوعی و یک سبک، و اضافه کردن متنی که می‌خواهید به گفتار تبدیل کنید است.

می‌توانید متن، اسناد، صفحات وب یا تصاویر را به ویرایشگر وارد کنید. هر زمان که بخواهید می‌توانید صدای هوش مصنوعی را تغییر دهید و با سرعت‌های مختلف صدای آن را آزمایش کنید.

Natural Readers

Natural Readers حتی یک افزونه Chrome دارند تا بتوانید ایمیل‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، وبلاگ‌ها، Google Docs، PDFها و … را به راحتی گوش دهید!

Natural Readers  extension
قیمت :
در حساب رایگان، می‌توانید از صداهای رایگان نامحدود استفاده کنید و ۴۰۰۰ کاراکتر در روز (حدود ۵۰۰ کلمه) را تبدیل کنید. اما اجازه دانلود فایل‌های صوتی داده نمی‌شود.
کاربرد: تبدیل متن به گفتار
۹

Mubert

Mubert یک پلتفرم متن موسیقی به موسیقی، قدرت گرفته از هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد موسیقی‌های رایگان تولید کنید. برای شروع، می‌توانید موسیقی جدید ایجاد کنید یا با ارجاع به یک ویدیوی YouTube جستجو کنید. Mubert به شما امکان می‌دهد تراک‌، حلقه‌، میکس‌ و جینگل‌ ایجاد کنید.

Mubert

سپس، می‌توانید یک پیام و مدت زمان وارد کنید یا ژانرها، حالت‌ها و فعالیت‌های ترجیحی خود را انتخاب کنید. با این حال، می‌توانید فقط یک گزینه از هر دسته را در هر زمان انتخاب کنید.

MubertAI

Mubert AI بر اساس ورودی‌های شما یک موسیقی متنی برای شما ایجاد می‌کند. دانشجویان می‌توانند از آن برای ایجاد موسیقی پس‌زمینه برای ارائه‌ها، پروژه‌های ویدیویی، گزارش‌ها و … بهره ببرند.

قیمت :
در طرح رایگان، می‌توانید هر ماه ۲۵ موسیقی متن ایجاد کنید. همچنین یک برندینگ صوتی Mubert را در تراک‌های رایگان دارد.
کاربرد: متن به موسیقی
۱۰

Doctrina AI

Doctrina AI ابزاری است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، انقلابی را برای بهبود یادگیری و آموزش دانشجویان برپا کرده است. Doctrina AI نه تنها می‌تواند یادداشت‌های شما را خلاصه کند، بلکه می‌تواند مقاله‌، آزمون‌ و امتحانات را در هر موضوعی تولید کند. با این حال، در طرح رایگان آن فقط می‌توانید به یادداشت‌ها و آزمون‌ها دسترسی داشته باشید.

Doctrina AI

ژنراتور یادداشت‌های رایگان می‌تواند با وارد کردن نام کلاس و موضوعات مورد بحث، یادداشت‌هایی در مورد هر موضوعی که بخواهید ایجاد کند. Doctrina AI یک گام هم فراتر رفته و کتاب‌های پیشنهادی برای مطالعه بیشتر در مورد موضوع را نیز توصیه می‌کند.

Doctrina

در حالی که ژنراتور آزمون Doctrina AI، به شما سؤالات آزمون آگاهانه در هر موضوعی که بخواهید ارائه می‌دهد، شما می‌توانید سطح دشواری را از آسان، متوسط و سخت برای آزمون خود تنظیم کنید. با این ابزار، دانشجویان می‌توانند نتایج یادگیری خود را به حداکثر برسانند.

قیمت :
رایگان/پرداختی
کاربرد: یادگیری
۱۱

Tutor AI

Tutor AI یک سرویس آموزش شخصی است که به دانش‌آموزان کمک می‌کند با سرعت و سبک خود یاد بگیرد. کافی است دانشجویان یک موضوع دلخواه را وارد کرده و زیرمجموعه‌ای را انتخاب کنند. در عرض یک دقیقه، یک دوره کامل به همراه توضیحات کامل و جامع در هر زیرمجموعه خواهید داشت.

Tutor AI

همانطور که با یک درس شروع می‌کنید، محتوای مرتبط و آموزنده در آن تولید خواهد شد و در زیر درس، گزینه‌های مفیدی مانند ساده‌سازی (simplify)، مثال‌ها (examples)، آزمون (quiz) و پرسیدن سؤال (ask a question) را خواهید یافت. همه این گزینه‌ها به منظور بهبود درک شما از موضوع هستند.

Tutor AI Quize
قیمت :
طرح رایگان Tutor AI شامل ۳ سوال و جواب است که بسیار محدود می‌باشد.
کاربرد: یادگیری
۱۲

Tome.app

ارائه‌ها بخش همیشگی زندگی تحصیلی و تکالیف منزل شما هستند. خواه در مدرسه، دانشگاه یا حتی محیط کار حرفه‌ای باشد، ارائه‌ها در هر مرحله نقش مهمی ایفا می‌کنند. Tome.app روشی شهودی برای ایجاد ارائه‌ها با قدرت هوش مصنوعی است.

Tome.app

فقط کافی است که شما یک پیام متنی برای موضوع ارائه خود وارد کنید. ابتدا یک طرح کلی تولید می‌کند که می‌توانید آن را ویرایش کنید. سپس در عرض چند ثانیه ارائه‌های کامل با محتوا و تصاویر مرتبط را تولید می‌کند. پس از تولید ارائه، می‌توانید آن را از طریق لینک به اشتراک بگذارید. ولی نمی‌توانید آن را به فرمت PDF تبدیل کنید.

Tome.app AI
قیمت :
طرح رایگان Tome محدود به ۵۰ سند/محیط کار و ۵۰۰ اعتبار هوش مصنوعی است.
کاربرد: ارائه‌ ها
۱۳

AskCodi

کد نویسی می‌تواند در برخی مواقع دشوار باشد و نمی‌توان همیشه به معلم خود برای همه شبهات مراجعه کرد. ابزاری که در اینجا به کمک می‌آید AskCodi، یک دستیار کد نویسی با هوش مصنوعی است که کد نویسی و توسعه را برای شما ساده می‌کند.

AskCodi

AskCodi به شما کمک می‌کند که در بیشتر از ۵۰ زبان تولید کد کنید، آن را به زبانی دیگر ترجمه کنید و توضیحات کد را نیز دریافت کنید. می‌توانید فرایندهای مختلف مانند کد نویسی، تست، مستنداسازی و … را انجام دهید.

AskCodi AI

اما AskCodi یک ابزار دوست‌داشتنی دیگر هم دارد، چت‌بات کد نویسی آن! شما می‌توانید سؤالی را در زبان گفتاری وارد کنید و کد معادل آن را در عرض چند ثانیه دریافت کنید. اگر در زمینه کد نویسی تازه‌کار هستید، AskCodi می‌تواند یک ابزار عالی برای حرفه‌ای شدن شما باشد!

قیمت :
با طرح رایگان، مجموع ۵۰ اعتبار ماهانه را دریافت می‌کنید که برای بیشتر دانشجویان کافی است.
کاربرد: کد نویسی
۱۴

Hocoos

می‌خواهید وب‌سایتی برای وبلاگ یا پروژه دانشگاهی خود بسازید؟ سازنده وب‌سایت هوش مصنوعی Hocoos می‌تواند به شما در راه‌اندازی وب‌سایت در عرض چند دقیقه کمک کند! شما فقط باید به چند سؤال شامل مواردی مانند دسته‌بندی وب‌سایت، خدمات، هدف، آدرس، مزیت‌های رقابتی و غیره پاسخ دهید.

Hocoos

برنامه بر اساس ورودی‌ها، ۳ سبک نمایشی وب‌سایت ایجاد و پس از انتخاب سبک، ترکیب‌های قلم و پالت‌های رنگی دلخواه شما، یک وب‌سایت زیبا برایتان ایجاد می‌کند. Hocoos مجهز به محتوا، طراحی و تصاویر مرتبط با ورودی‌های شما است. در صورت نیاز می‌توانید از نویسنده هوش مصنوعی برای ویرایش محتوا استفاده کنید.

Hocoos AI Writer
قیمت :
در طرح رایگان، امکان سفارشی‌سازی محدود با ۱۵ بارگذاری تصویر و ۲۰ تولید محتوای هوش مصنوعی را دارید. URL زیردامنه نیز قابل ویرایش نیست.
کاربرد: ساخت وب‌سایت
۱۵

Kickresume

برای مصاحبه شغلی آماده می‌شوید؟ یک رزومه خوب می‌تواند به شما کمک کند تا تأثیر گذار باشید! برای شروع، فقط باید چند سؤال از طریق چت مانند نام، سمت و … را پاسخ دهید. سپس می‌توانید یک قالب را از کتابخانه‌ای با بیش از ۳۵ قالب رزومه انتخاب کنید.

Kickresume

Kickresume دارای یک نویسنده هوش مصنوعی است که می‌تواند پروفایل شما را به زبان و لحن حرفه‌ای بازنویسی کند. علاوه بر این، می‌توانید با وارد کردن سمت خود، سوالاتی را برای آماده‌ شدن برای مصاحبه شغلی و مشاوره شغلی هوشمند دریافت کنید.

Kickresume AI

من فکر می‌کنم Kickresume ابزار ارزشمندی برای دانشجویان دانشگاهی باشد که می‌خواهند یک رزومه حرفه‌ای بسازند! اگرچه به شما اجازه نمی‌دهد قالب هوش مصنوعی را به صورت رایگان دانلود کنید، اما همچنان می‌توانید آن را اسکرین‌شات کرده یا در پلتفرم‌هایی مانند Canva یا MS Word ویرایش کنید.

قیمت :
استفاده از هوش مصنوعی در طرح رایگان بسیار محدود است. اگر از ویژگی‌های هوش مصنوعی استفاده شده باشد، اجازه نمی‌دهد رزومه خود را به صورت رایگان دانلود کنید.
کاربرد: ساخت رزومه
۱۶

Bing AI Image Creator

اگر به تصاویر منحصر به فرد و جذاب برای پروژه‌های خود نیاز دارید، سری به Bing AI Image Creator بزنید. برای داشتن عکس مورد نطرتان فقط کافی است تصویری که می‌خواهید را به زبان طبیعی توصیف کنید. این برنامه ۴ تصویر تولید می‌کند که می‌توانید دانلود یا ویرایش کنید و یا به اشتراک بگذارید. Bing AI Image Creator آسان‌ترین ژنراتور هنر هوش مصنوعی است!

  Bing AI Image Creator

دانشجویان می‌توانند از Bing برای ایجاد تصاویر بی‌نقص و واقعی برای تکالیف، ارائه‌ها، پوسترها، پروژه‌های خلاقانه، اینفوگرافیک‌ها و … کمک بگیرند. سهولت استفاده و تولید نامحدود تصاویر آن بسیار تحسین‌برانگیز است.

قیمت :
کاربران در طرح رایگان، مجاز به ساخت ۱۰۰ تصویر در روز هستند، پس از آن تصاویر نامحدود با سرعت کندتر تولید می‌شوند.
کاربرد: تولید عکس‌های هنری با هوش مصنوعی
۱۷

Replika AI


زندگی دانشجویی اغلب تنها و گیج‌کننده است و کسی نیست که شما را در زمان‌های دشوار راهنمایی کند. اینجاست که Replika به کمک می‌آید! Replika یک چت‌بات شخصی هوش مصنوعی است که می‌تواند گفت‌وگوهای جذاب و واقعی داشته باشد. توانایی این هوش مصنوعی در به خاطر سپردن جزئیات پاسخ‌های شما، آن را منحصر به فرد می‌کند.

شما با انتخاب یک آواتار و مشخص کردن چند علاقه‌مندی خود شروع می‌کنید. بر اساس آن، می‌توانید با replika گفت‌وگوهای جالبی داشته باشید. هر بار که شما جزئیات جدیدی را به اشتراک می‌گذارید، آن را در بانک حافظه برای استفاده‌های بعدی ذخیره می‌کند.

Replika AI

به طور کلی، اگر احساس تنهایی می‌کنید، درباره مسائل تحصیلی استرس دارید یا با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنید، Replika می‌تواند به شما کمک کند تا حالتان را بهتر کنید. این ابزار مدرن می‌تواند یک دوست خوب و گوشی شنوا برای نگرانی‌ها و درد دل‌های شما باشد.

قیمت‌ :
در طرح رایگان، می‌توانید چت‌های نامحدودی داشته باشید!
کاربرد: دستیار و دوست شخصی

مزایای ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در مسیر تحصیلی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. برخی از مهم‌ترین این مزایا در زیر آورده شده‌اند:

1

افزایش بهره‌وری

بزرگترین مزیت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، اتوماسیون وظایف تکراری و افزایش بهره‌وری است. به عنوان مثال، ابزارهای یادداشت برداری هوش مصنوعی، ابزارهای بازنویسی و ابزارهای خلاصه‌سازی صفحات وب به شما کمک می‌کنند تا زمان کمتری را صرف این مسائل کرده و بیشتر بر روی یادگیری تمرکز کنید.

2

بهبود یادگیری

با ابزارهای هوش مصنوعی، تجربه یادگیری شخصی می‌تواند برای هر دانشجو بر اساس نیازها و سرعت پیشرفت او ارائه شود. یک رویکرد سفارشی می‌تواند در اطمینان از اینکه هر دانشجو، درک بهینه‌ای از محتوای آموزشی داشته باشد کمک کند. این امر منجر به یادگیری موثر برای تمامی افراد می‌شود.

3

بهینه شدن روند تحقیقات

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند فرآیند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تحقیقات شما را ساده‌تر کنند. با کمک آنها، می‌توانید زمان کمتری را بر روی کاوش در حجم بزرگی از داده‌ها صرف کنید که این امر برای پروژه‌های تحقیقاتی، مقالات علمی و پایان‌نامه‌ها عالی است.

4

کمک نوشتاری و زبانی

ابزارهای هوش مصنوعی امکان بررسی دستور زبان و املا را نیز ارائه می‌دهند. آنها می‌توانند پیشنهاداتی برای بهبود ساختار جملات و انتخاب کلمات ارائه دهند. علاوه بر این، یک ابزار نوشتاری هوش مصنوعی می‌تواند در ایجاد مقالات، گزارش‌‌ها و خلق محتوا کمک کند. تمام این‌ها می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا یادگیری زبان خود را بهبود بخشند و مهارت‌های ارتباطی و نوشتاری قوی‌تری پیدا کنند.

5

توسعه مهارت‌ها

ابزارهای هوش مصنوعی علاوه بر ارائه موضوعات آموزشی، در توسعه مهارت‌ها در حوزه‌های مختلف نیز کمک می‌کنند. شما می‌توانید ابزارهایی برای ایجاد تصاویر، ویدیوها و ارائه‌های پاورپوینت از طریق پیام‌های متنی ساده پیدا کنید! این کمک می‌کند تا دانشجویان بیان هنری و مهارت‌های خلاقانه خود را بهبود بخشند.

پرسش‌های متداول

کدام ابزارهای هوش مصنوعی بهره‌وری برای دانشجویان هستند؟

یک ابزار بهره‌وری هوش مصنوعی تحسین‌برانگیز برای دانشجویان Upword است که به آن‌ها در تسریع تحقیقات خود با ارائه خلاصه‌هایی از هر صفحه وب یا ویدیوهای YouTube که بازدید می‌کنند، کمک می‌کند.

آیا می‌توانم از هوش مصنوعی برای کمک به مطالعه خود استفاده کنم؟

بله. می‌توانید از TutorAI استفاده کنید که یک سرویس آموزش شخصی است. با وارد کردن موضوعی که می‌خواهید یاد بگیرید، برای شما دروس را به صورت کامل و عمقی، به همراه آزمون، پرسش و پاسخ متقابل، توضیحات ساده و … تولید می‌کند.

بهترین هوش مصنوعی برای انجام تکالیف کدام است؟

اگر به کمک برای پیدا کردن محتوا برای تکالیف خود نیاز دارید، می‌توانید از ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا CopyAI استفاده کنید.

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری و تحقیق کدام‌ها هستند؟

برای یادگیری بهتر، می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Doctrina AI و Tutor AI استفاده کنید. در حالی که اگر می‌خواهید تحقیق جامعی انجام دهید، گوگل Bard و Upword گزینه‌های عالی خواهند بود!

سریع‌ترین ابزار هوش مصنوعی در حال رشد کدام است؟

ChatGPT یکی از سریع‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی در حال رشد است که ۵ روز پس از راه‌اندازی خود به ۱ میلیون کاربر رسید! در حال حاضر هم بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

کدام ابزارهای هوش مصنوعی برای دانشجویان بهترین هستند؟

اگر دانشجو هستید، Kickresume می‌تواند به شما در ساخت یک رزومه حرفه‌ای کمک کند. AskCodi می‌تواند به شما در کدنویسی به خوبی در زبان‌های مختلف کمک کند. در حالی که Tome می‌تواند ارائه‌های سریع ایجاد کند و ChatPDF می‌تواند در تحقیقات دانشگاهی به شما کمک کند.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله در سال ۲۰۲۴ کدام است؟

برای نوشتن محتوای بلند، CopyAI بهترین گزینه خواهد بود.

بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت ویدیو چیست؟

اگر می‌خواهید ویدیوهای زیبا و جذاب از محتوای متنی مانند مقالات و وبلاگ‌ها ایجاد کنید، Lumen5 می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

بهترین ابزار تولید کننده تصویر هوش مصنوعی چیست؟

اگر می‌خواهید تصاویر هوش مصنوعی تولید کنید، می‌توانید از Bing Image Creator، Midjourney یا Leonardo AI استفاده کنید. همه آنها به صورت رایگان در دسترس هستند.

آیا ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند جایگزین معلم‌ها شوند؟

خیر، ابزارهای هوش مصنوعی نمی‌توانند ارتباط و همدلی که معلمان دارند را جایگزین کنند. با این حال، می‌توانند کار معلم را با در دسترس قرار دادن انواع اطلاعات آسان‌تر کنند.

نقطه
Logo