آموزش دانلود از یوتیوب

امروزه یوتیوب بهترین و پرطرفدارترین پلتفرم ویدیویی دنیا می باشد و درباره هر موضوعی از فیلم های آموزشی گرفته تا موزیک ویدیو، ترفند، سرگرمی و … چند صد ساعت فیلم مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد. اما گاهی ممکن است نخواهید فقط ویدیوها را تماشا کنید و لازم باشد به دلایل مختلف آنها را به‌ صورت آفلاین هم در اختیار داشته باشید. به همین علت آشنایی با روش‌های دانلود ویدیوهای یوتیوب می‌تواند بسیار مفید باشد. 

البته باید بدانید  دانلود از یوتیوب در برخی موارد ممکن است در تناقض با قوانین و مقررات آن باشد و می‌تواند حق تکثیر ویدیو را نقض کند. بنابراین، توصیه می‌شود از راه‌های قانونی برای دسترسی به محتوای ویدئویی استفاده کنید. در ادامه مطب به معرفی برخی از بهترین برنامه ها و و ترفندهای دانلود از یوتیوب می پردازیم.

۱

ابزارهای آنلاین دانلود از یوتیوب

ساده‌ترین راه برای دانلود ویدیوهای یوتیوب، استفاده از وب‌سایت‌های دانلود از یوتیوب است. این روش دو مزیت اصلی دارد:

  • به نصب نرم‌افزارهای اضافی نیاز ندارد
  • مرورگر همه‌جا در دسترس است، هم روی کامپیوتر و هم گوشی‌های هوشمند.

تمامی این وب‌ سایت‌ها عملکرد مشابهی دارند. آنها با دریافت آدرس URL ویدیوی موردنظر، لینک دانلود مستقیم آن را با کیفیت‌های متفاوت در اختیار شما قرار می‌دهند.

چند نمونه از بهترین این وب سایت ها عبارنتد از:

clipchamp.com

SaveFrom.net

y2mate.com 

Flydownloader.com

GiveFastLink.com

vidiget.com

۲

YouTube Premium (یوتیوب پرمیوم)

یوتیوب پرمیوم

YouTube Premium یک ابزار غیررایگان است که توسط خود برنامه یوتیوب به کاربران ارائه شده و به افراد اجازه می‌دهد تا ویدیوها و موسیقی یوتیوب را به صورت نامحدود دانلود کنند و محتوا را بدون اتصال به اینترنت یا بدون تبلیغات تماشا کنند. هنگام ثبت‌نام، کاربران ۳ ماه نسخه آزمایشی رایگان دریافت می‌کنند و سپس اگر خواستار ادامه دانلود ویدیوهای یوتیوب باشند باید هزینه ماهانه پرداخت کنند.

۳

VLC Media Player

VLC Media Player

 این برنامه یک گزینه رایگان و راحت برای دانلود ویدیوهای یوتیوب است. برای استفاده از آن، URL ویدیویی که می‌خواهید دانلود کنید را کپی کنید، برنامه VLC Media Player را اجرا کنید، روی گزینه Media و سپس Open Network Stream کلیک کنید. URL را جایگذاری کنید و روی Open کلیک کنید. وقتی ویدیو شروع به پخش شد، گزینه Save video as را انتخاب کنید. ویدیوی یوتیوب شما به عنوان یک فایل MP4 با عنوان پیش‌فرض video playback ذخیره می‌شود.

۴

ClipGrab

ClipGrab

 این برنامه یک نرم‌افزار رایگان و اپن سورس است که به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوها را از یوتیوب دانلود و یا آنها را ویرایش کنید. برای استفاده از آن، لینک ویدیوی یوتیوبی که می‌خواهید دانلود کنید را کپی کنید، ClipGrab را اجرا کنید، مطمئن شوید که در برگه Downloads هستید، و سپس گزینه Launch ClipGrab را انتخاب کنید. URL ویدیویی که می‌خواهید دانلود کنید را در ClipGrab قرار دهید و روی Grab this clip! کلیک کنید.

۵

SnapDownloader

SnapDownloader

یک نرم‌افزار غیررایگان است که به شما اجازه می‌دهد تا ویدیوها و پلی لیست‌های یوتیوب را در قالب‌ها و رزولوشن‌های مختلف دانلود کنید. 

۶

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

دانلود از یوتیوب با ربات تلگرام

آیدی ربات تلگرام youtibot را جستجو کنید و به تلگرامتان اضافه کنید. سپس /start را بزنید. آدرس ویدئوی مورد نظرتان را ازیوتیوب کپی و برای ربات ارسال کنید. در کمتر از چند ثانیه ویدیو در دو کیفیت متفاوت برایتان ارسال می‌شود. هر کدام از گزینه‌ها را که مد نظرتان بود انتخاب کنید و کمی صبر کنید تا دانلود شود. این روش هم در اندروید، هم در ios و هم در تلگرام دسکتاپ ویندوز قابل اجرا است.

۷

دانلود با استفاده تغییر آدرس ویدیو

یکی از جالب ترین و شاید عجیب ترین روش های دانلود از یوتیوب ، تغییر آدرس آن ویدیو است. در آدرس ویدیو، درست بعد از کلمه youtube دو تا حرف p یعنی “pp” را اضافه کرده و اینتر بزنید. شما به صفحه دانلود منتقل می‌شوید و می‌توانید هر کیفیتی از ویدیو را دانلود کنید. 

نظر شما چیست؟

شما چی فکر می‌کنید؟

نقطه
Logo