راه‌های جدید ویرایش و ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی DALL-E3

DALL-E3 راه های جدیدی برای ویرایش و ایجاد تصاویر با هوش مصنوعی اضافه می کند. اکنون می‌توانید تصاویر DALL-E خود را با پیام های متنی مکالمه و با کلیک بر روی بخشی از تصویر که می خواهید، ویرایش کنید.

از زمان راه‌اندازی‌، DALL-E به عنوان یک تولیدکننده تصویر شگفت‌انگیز شناخته شده است که تصاویر خیره‌کننده‌ای را از یک دستور متنی خلق می‌کند. با این حال، برای تولید دقیق تصویری که در ذهن داشتید، معمولاً نیاز به تنظیمات مختلف دستور بود، اما اکنون قابلیت‌های جدیدی وجود دارند که فرآیند را روان‌تر می‌کنند.

d1 -

به تازگی، OpenAI از دو به‌روزرسانی DALL-E شامل یک ویژگی جدید الهام‌بخش سبک و رابط ویرایشگر DALL-E رونمایی کرد که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر تولید شده توسط مدل را در خود پلتفرم با کلیک بر روی بخشی از تصویر که می‌خواهند تفییر دهند، ویرایش کنند.

در حالی که سایر تولیدکننده‌های تصویر هوش مصنوعی مانند Designer by Microsoft راهی برای ویرایش تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی خود در پلتفرم ارائه می‌دهند، چیزی که رابط ویرایشگر DALL-E را متمایز می‌کند این است که می‌توانید از دستورات مکالمه برای ایجاد تغییرات استفاده کنید و نه به صورت دستی. تمام تصاویر تولید شده توسط DALL-E شامل یک دکمه “انتخاب” است که با نماد قلم مو نشان داده می شود، که می توانید برای برجسته کردن بخشی از تصویر که می خواهید ویرایش کنید، انتخاب را کلیلک کنید.

d2 -

هنگامی که بخشی از تصویر را انتخاب کردید، می‌توانید به سادگی با تایپ عملی که می‌خواهید انجام شود، مانند «حذف پرنده» یا «افزودن شکوفه‌های گیلاس»، بخش‌هایی از تصویر خود را اضافه، حذف و به‌روزرسانی کنید. شما می‌توانید با استفاده از بخش مکالمه‌ای که در سمت راست رابط ویرایشگر DALL-E قرار دارد، تغییرات عمومی‌تری را بر روی کل تصویر اعمال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید «آن را سیاه و سفید کن» تا رنگ کل تصویر تغییر کند. همان طور که در شکل زیر می‌بینید.

d3 -

رابط ویرایشگر DALL-E در اپلیکیشن ChatGPT نیز قابل دسترسی است. تنها کافی است تصویری که توسط DALL-E تولید شده را انتخاب کنید، روی دکمه “ویرایش” کلیک کنید و تغییر مورد نظر خود را در بخش مکالمه وارد نمایید. به همین ترتیب، می‌توانید با کلیک کردن روی ابزار “انتخاب”، قسمت خاصی از تصویر را برای ویرایش مشخص کنید.

d4 -

همچنین، ویژگی الهام‌بخشی از سبک به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی برای خلق تصاویر جدید الهام بگیرند. اکنون در بالای جعبه متن، گزینه‌های مختلفی از نسبت‌های ابعاد یا سبک‌هایی که می‌توان تصویر را در آن‌ها ارائه داد، به کاربران نمایش داده می‌شود. برخی از نمونه‌ها شامل «نمای نزدیک»، «زاویه پایین» و «طراحی دستی» هستند.

لازم به ذکر است که OpenAI از تاریخ ۲۱ فوریه دیگر اجازه دسترسی مشتریان جدید به DALL-E 2 را نمی‌دهد. به جای آن، کاربران را به سمت DALL-E 3 هدایت می‌کند که تنها برای کاربران ChatGPT Plus، Team و Enterprise و همچنین در API OpenAI قابل دسترسی است. برای دسترسی به DALL-E و به‌روزرسانی‌های جدید آن، نیاز است که مشترک ChatGPT Plus باشید، زیرا دیگر نمی‌توانید به صورت رایگان به DALL-E دسترسی پیدا کنید. اشتراک ChatGPT Plus ماهانه ۲۰ دلار هزینه دارد.

یکی دیگر از مزایای DALL-E 3 این است که می‌توانید تصاویر را در رابط کاربری ChatGPT تولید کنید، به این معنی که می‌توانید بین درخواست‌های متنی و تصویری بدون خروج از پلتفرم جابجا شوید. اگر نمی‌خواهید پولی خرج کنید، نگران نباشید. می‌توانید به صورت رایگان به DALL-E 3 در Microsoft Designer دسترسی پیدا کنید!

نقطه
Logo