Apple و OpenAI در آستانه توافق چت باتی

شرکت Apple در حال مذاکره با OpenAI برای ادغام فناوری ChatGPT در دستگاه های آیفون خود است، حرکتی که نشانگر پیشرفت قابل توجهی در تلاش های Apple برای ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی در اکوسیستم خود می‌باشد. انتظار می‌رود این همکاری، ویژگی های ChatGPT را به iOS 18 آینده بیاورد و باعث ارتقای قابل توجه سیستم عامل آیفون با قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی شود.

مذاکرات بین Apple و OpenAI موفقیت آمیز توصیف شده است، دو طرف در حال نهایی کردن شرایط برای ادغام ChatGPT در iOS 18 هستند. این ادغام یکی از موضوعات کلیدی در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی اپل (WWDC) در ژوئن می‌باشد، جایی که شرکت قصد دارد مجموعه ای از ویژگی های جدید هوش مصنوعی را معرفی کند.

علاوه بر OpenAI، اپل در حال مذاکره با Alphabet Inc در مورد مجوز بالقوه چت بات Gemini نیز می‌باشد؛ این مذاکرات هنوز به توافق نرسیده و در حال انجام هستند و نشان دهنده تمایل شدید Apple برای ارتقای دستگاه های خود با فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید: گوگل جمینی (Gemini) چیست؟

Designer 57 1 jpeg -

از مشارکت بالقوه OpenAI با Apple انتظار می‌رود که Apple، چت باتی پرکاربرد را به عنوان بخشی از پیشنهادات هوش مصنوعی خود، در کنار ویژگی های جدید دیگر ارائه دهد. این توسعه بخشی از ابتکار عمل بزرگتر Apple برای ورود به حوزه هوش مصنوعی است که از پردازنده ها و مراکز داده درون خطی خود برای قدرت بخشیدن به ویژگی های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. پیش‌بینی می‌شود اکثر ویژگی های هوش مصنوعی iOS 18 به طور کامل روی دستگاه اجرا شوند، که مزایای حفظ حریم خصوصی و سرعت را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی تولیدی چیست و چرا مهم است؟

مدیرعامل Apple ، تیم کوک، قبلاً از استفاده شخصی خود از ChatGPT OpenAI گفته و قدرت تحول آفرین و آینده امیدوارکننده هوش مصنوعی را به رسمیت شناخته است. کوک بر موقعیت منحصر به فرد Apple در چشم انداز هوش مصنوعی تاکید و از ادغام یکپارچه سخت افزار، نرم افزار و خدمات این شرکت به عنوان یک تمایز کلیدی یاد کرده است.

بیشتر بخوانید: معنی GPT چیست؟ تفاوت مدل های مختلف چت جی پی تی

اگر این توافق نهایی شود، نه تنها گامی مهم برای Apple در ادغام هوش مصنوعی در محصولات خود خواهد بود، بلکه انعکاسی از تمرکز فزاینده صنعت فناوری بر قابلیت های هوش مصنوعی نیز می‌باشد. جزئیات نحوه پیاده سازی ویژگی های ChatGPT در iOS 18 هنوز مشخص نیست، اما انتظار می رود این ادغام تجربه کاربری را به طور قابل توجهی ارتقا دهد، که ممکن است شامل ارتقاهایی برای Siri و قابلیت های جدید در برنامه هایی مانند Safari و پیام ها باشد.

همانطور که WWDC نزدیک می شود، جامعه فناوری با اشتیاق در انتظار اعلام رسمی این مشارکت و رونمایی از ویژگی های هوش مصنوعی iOS 18 است که قرار است استاندارد جدیدی را برای ادغام هوش مصنوعی در دستگاه های مصرفی تعیین کند.

نقطه
Logo