دعای کار و استخدام

«خدا دریاها را در اختیار شما قرار داده است تا کشتی‌ها به خواست او در آن‌ها حرکت کنند و بتوانید از نعمت‌های بیش از اندازه او بهره‌مند شوید و شکر کنید. او همه ی مخلوقاتش را در آسمان و زمین به خدمتتان در آورده است. در این کار نشانه‌هایی از یکتایی و مهربانی خداست برای مردمی که فکرشان را به کار می‌اندازند.»

(جاثیه/۱۳)

«خدا دُرستکاران را دوست دارد و پاداش افراد وظیفه شناس را ضایع نمی‌کند.»

(مائده/۱۳ و توبه/۱۲۰)

خداوند در درون هر انسانی توانایی انجام کار، یادگیری و دوست داشتن، نهاده است. تفاوت انسان‌ها، در میزان استفاده از این توانایی‌ها در زندگی روزمره‌شان است.

اگر از کار دوری کنیم یا دید مثبتی نسبت به آن نداشته باشیم، تفکرات منفی به ما نزدیک خواهند شد، با نگرش منفی نباید انتظار زندگی مثبت داشت.

کار؛ بزرگ‌ترین جذابیت زندگی است. حتی اگر ثروت یا در آمد کافی داشته باشیم، باز هم باید کار کنیم. ذهن ما به کمک کار و ارتباط با دیگران رشد می‌کند و به کمال می‌رسد.

هنگام انجام هرکاری به موانع و مشکلاتی بر‌می‌خوریم و اشتباهاتی رُخ می‌دهد، آن‌ها تابلو‌های توقف نیستند بلکه علایم راهنما هستند که مسیر درست را نشان می‌دهند.

یک سوم عمر ما صرف شغلمان می‌شود بنابراین کاری ارزش آفرین و هدفمند انتخاب کنیم. کار هدفمند و چالش بر انگیز به ما حس شادی و مفید بودن می دهد.

ما زمانی به اوج می‌رسیم که توانایی، مهارت و مزیت نسبی خود را بشناسیم و بدانیم در چه کاری برتریم و با اجرای برنامه درست، هر روز آن را بهبود بخشیم.

موفقیت در کار و زندگی، نتیجه انتخاب هدفِ دُرست، برنامه‌ریزی و تلاش پیوسته است. به دیگران برای رسیدن به اهدافشان یاری رسانیم، تا آن‌ها نیز به موفقیت ما کمک کنند.

« کار، عبادت است»

منسوب به محمد (ص)

«ای فرمانروای مقتدر و پاک!» (حشر/۲۳)

«این عزت برایم بس است که فرمانبُردار تو باشم و این افتخار برایم کافی است که پروردگار من هستی. تو آنچنانی که من می‌خواهم، مرا آنچنان کن که تو می‌خواهی.» (منسوب به علی(ع))

یاریم کن، تسلیم اراده تو باشم و در انجام وظایفم استوار بمانم.

***

پروردگارا!

برای همه ی رویداد‌ها در زندگی سپاسگزارم، برخی از آن‌ها باعث فزونی نعمت شدند و بعضی هوشیاری و پند. مرا عقلی ده تا سخن دُرست بگویم، چشمی ده تا حقایق جهان را به دُرستی ببینم و اراده‌ای ده تا وظایفم را به خوبی به پایان برسانم. آمین

دعا برای استخدام

«ما انسان‌ها را با استعداد‌های مختلف بر همدیگر برتری‌شان می‌دهیم تا از خدمات متقابل یکدیگر استفاده کنند. این رحمت خدا از ثروت و مقامی که بدست می‌آورند، بهتر است.»

(زخرف/۳۲)

خداوند بخشنده و مهربان به ما موهبت زندگی و استعداد‌های گوناگون عطا کرده ‌است. ناسپاسی بزرگی است که توانایی های خود را نشناسیم، تکلیف و رسالت خود را در زندگی ندانیم و از فرصت یا امکاناتی که داریم برای رُشد خود و پیشرفت سرزمینمان استفاده نکنیم.

خدایا!

کمکم کن در جایی که به استعداد من نیاز هست، استخدام شوم و مشوقم باش تا کاری را که می‌خواهی انجام دهم.

« کار هایم را برایم آسان ساز

و یاریم کن هر شغلی را با صداقت شروع کنم و به دُرستی به پایان برسانم. » (اسراء/۸۰)

***

خدایا؛

ایمانی به من ببخش تا دلم با آن آرام گیرد و یقینی که بدانم روزی حلال از جانب تو و بخاطر تلاشم می رسد. آمین

خداوند برای کسی که با صداقت و پشتکار کار کند، فرصت پیشرفت فراهم می کند.

ای خدای دانا و توانا؛

تو چیزهایی را می دانی که من نمی دانم و کارهایی را می توانی انجام دهی که من نمی توانم.

سررشته ی همه ی امور در دستان توانمند توست، اگر راهنمایم باشی، گمراه نخواهم شد و اگر حامیم باشی، شکست نخواهم خورد.

از استعداد و نعمت‌هایی که به من بخشیدی، سپاسگزارم،

نیاز به فرصتی برای استخدام در کاری مناسب دارم تا با شُکر فراوان به مردم کشورم خدمت کنم.

«به هر خیری که برایم بفرستی، نیازمندم!» (قصص/۲۴)

«هیچ موفقیتی بدون لطف الهی بدست نمی‌آید، ما به او اعتماد می‌کنیم»

(هود/۸۸)

«هرکس مراقب رفتارش باشد، خدا راه رهایی از مشکلات را پیش پایش می‌گذارد و از جایی که فکرش را نمی‌کند به او روزی می‌دهد.» (طلاق/۳-۲) سخن خدا قول است و قول خدا تغییرناپذیر.

نقطه
Logo